C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de panetier dans la Base des Partiels 

20 attestations 
 Page /3 

[1] ...Guillaume du Bois, escuier, panetier de monseigneur le duc (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419-1420, 30).
[2] Aux sommeliers et autres officiers de la paneterie de monseigneur, la somme de 100 frans à eulz donnee par monseigneur et par ses lettres patentes donnees XII d'avril MCCCC et XVIII avant Pasques pour ycelle distribuer egalment entr'eulz selon leur facultez par les maistres d'ostel, contreroleur et panetier de monseigneur (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1418-1420, 407).
[3] Et sont les bancqs ordonnez par ordre, ... l'encontre du passet, pour seoir les princes du sang, les ambassadeurs, les chevaliers de l'ordre et les grans pencionnaires par ordre ; et scet chascun o- il doibt aler. Et derrière la chayere et le dos du duc sont empriz les escuiers du duc, c'est assavoir ceulx de la chambre, qu'en France on dit enfans d'honneur, qui aucunefois servent ... l'estat d'eschanson, panetier et escuyer trenchant, quant le prince est en chambre ... sa privauté (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 5).
[4] Le duc a ung premier panetier, et cinquante escuyers panetiers ; (...) et chevauchent tous soubz la cornette du premier panetier en une escadre. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 20).
[5] Le duc a ung premier panetier, et cinquante escuyers panetiers ; (...) et chevauchent tous soubz la cornette du premier panetier en une escadre. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 20).
[6] Le premier panetier faict la despence de la paneterie, et se compte soubz luy celle despence par les escroes (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 20).
[7] Quant le prince veult disner et qu'il est couvert, l'huissier de salle va querir le panetier qui doibt servir pour ce jour, et le maine en la paneterie. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 21).
[8] ...et puis le sommelier luy baille [au panetier] la salliere couverte, laquelle ledit panetier doibt porter entre ses dois tenant entre le piet et le ventre de la salliere, en difference du goubellet, qui se doibt porter par le piet ; et va le panetier après l'huissier de la salle, la teste nue ; et après luy va le sommellier, qui porte en ses bras la nef d'argent qui sert ... l'aumosne ; et dedans icelle nef sont les trenchoirs d'argent et la petite salliere, et une autre petite nef ; ensamble le baston et lycorne dont on faict l'espreuve en la viande du prince. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 22).
[9] ...et puis le sommelier luy baille [au panetier] la salliere couverte, laquelle ledit panetier doibt porter entre ses dois tenant entre le piet et le ventre de la salliere, en difference du goubellet, qui se doibt porter par le piet ; et va le panetier après l'huissier de la salle, la teste nue ; et après luy va le sommellier, qui porte en ses bras la nef d'argent qui sert ... l'aumosne ; et dedans icelle nef sont les trenchoirs d'argent et la petite salliere, et une autre petite nef ; ensamble le baston et lycorne dont on faict l'espreuve en la viande du prince. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 22).
[10] ...et puis le sommelier luy baille [au panetier] la salliere couverte, laquelle ledit panetier doibt porter entre ses dois tenant entre le piet et le ventre de la salliere, en difference du goubellet, qui se doibt porter par le piet ; et va le panetier après l'huissier de la salle, la teste nue ; et après luy va le sommellier, qui porte en ses bras la nef d'argent qui sert ... l'aumosne ; et dedans icelle nef sont les trenchoirs d'argent et la petite salliere, et une autre petite nef ; ensamble le baston et lycorne dont on faict l'espreuve en la viande du prince. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 22).

20 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre