C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de pale dans la Base des Partiels 

8 attestations 
 Page /1 

[1] ...mais combien que ceste amour luy feist partie de son deul entrelaissier, sy ne se pooit son cuer nullement oster de merancolie, pensant a quoy il tenoit que nulz enffans ne pooit avoir de sa femme ; et tant y musa et pensa que tout en devint changié, pale et tout descoulouré. (Comte Artois S., c.1453-1467, 22).
[2] ...«O mon tres chier seigneur, delaissiés vostre doel et me voelliés dire la cause de vostre doleance, car tant vous voy pale et amorty que jamais joye n'aray au ceur jusques ae ce que le m'arez dit.» (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 91).
[3] La dame morte avoit son visage enflé et pale, si que nul ne la sçavoit recongnoistre. (...) elle s'esvuida de son sang par le conduit de la bouche, comme se ce fust un ruisseau de sang. Quant Argos vey ce, il s'abaissa pour mettre sus le vestement de ceste dame une piesce de drap affin qu'il ne fust ordoyé de ce sang (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 218).
[4] Jason prinst celle toille et l'ouvry, et trouva l'epistle, qu'il commença a regarder. Au lirre la lettre, le sang lui mua. Il rougy comme feu, puis devint pale et mort comme cendre et prinst a larmoyer et mener un doeil aigre et aspre. (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 218).
[5] En un lit couchee pale et descoulouree vi une autre dame de grant autorite a chiere et semblant de femme maladive (CHR. PIZ., Avision T., 1405, 88).
[6] Combien que par les assistens dudit habit a jugier n'estoit pas trop legier, car aux ungs ledit habit sembloit beaux et vermeilx et la chaere sus la teste dudit bergier de troys couronnes d'or couronnee, aux autres sembloit noir pale l'abit et cendreux, et la chaiere comme d'un parsonnage ou de fumee composee. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 284).
[7] ...Dame chambriere, les gens d'eglise sont de si male vie qu'il est une grant vertu de bien les chastier, a laquelle oppinion se puet respondre le proverbe qui se dit en Piquardie par une derision : La pale moque le furgon. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 527).
[8] Palle couleur est engendree de telles causes comme la flave, mais il y a moins de blancheur et se trait plus au noir, et est en plus grosse matiere. Pale couleur commence au blanc et se decline vers le noir. (CORBECHON, Couleurs S., 1372, 376).

Fermer la fenêtre