C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de naissent dans la Base des Partiels 

25 attestations 
 Page /3 

[1] Scrupules de consciences naissent de ce que la personne ne veult croire autruy conseil ou le querir (* *, 180).
[2] De telles mutacions naissent esclandres et murmures ou peuple et péril de inobédience (ORESME, Monnoies W., c.1365, XXVI).
[3] Elle est aussi très généralle, car ne clerc ne noble, par previleige ne autrement ne se peut d'icelle exempter, si comme font les plusieurs qui se vuellent d'autres cueillectes substraire, dont naissent plusieurs envies, dissentions, tensions, scandalles et moult d'autres inconvéniens, lesquelz ne viennent point par telle mutacion de monnoie. (ORESME, Monnoies W., c.1365, LXVI).
[4] Et l'autre terme ou fin est pour apporter les fruis qui naissent de terre et encor pour apporter matiere de fust ou de metrien pour quelcunque tele chose pour aucune tele operation, laquele matiere la region possede et est de legier portable. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 295).
[5] L'autre quarte partie est des nativitez. Ceste s'esforce de ramener les causes des merveilles et des diversitez que nous veons avenir es humaines nativitez au ciel et aux estoilles en supposant tousjours les dessus diz principes, si comme pour quoy c'est que les aucuns se meurent ainçoiz qu'ilz soient nez es ventres de leurs meres, et pour quoy les aucuns se meurent des qu'ilz sont nez, sans mengier et sans boire, ou ilz ne vivent se trop pou non, pour quoy aucuns sont monstreux et naissent mal formez, et pour quoy les autres, d'autre part, sont parfaiz et naturelment nez et vivent longuement. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 25).
[6] Les Arabes d'Arabie dient que ou monde n'a si beau pais comme le desert de sainte Catherine ou quel desert il n'a ne maison ne buron et n'y croist chose nulle quelconque dont humaine creature puet vivre, se ne sont les chameaux et les chievres qui y naissent, dont les Arabes se vivent la plusgrant partie sans pain et a peu d'eauue. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 483).
[7] ...et nous veons que un honme naist nu, impotent et ignorant, mez lez bestes naissent vestues. (Songe verg. S., t.1, 1378, 408).
[8] Toutes vaynes naissent du foye et les arteres du cueur et la differance si est que toutez vaynes qui ne se meuvent, naissent du foye et celles qui se sautellent, naissent du cueur et les congnoist pour ce que le sang sautelle à yssir (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 17).
[9] Toutes vaynes naissent du foye et les arteres du cueur et la differance si est que toutez vaynes qui ne se meuvent, naissent du foye et celles qui se sautellent, naissent du cueur et les congnoist pour ce que le sang sautelle à yssir (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 17).
[10] Toutes vaynes naissent du foye et les arteres du cueur et la differance si est que toutez vaynes qui ne se meuvent, naissent du foye et celles qui se sautellent, naissent du cueur et les congnoist pour ce que le sang sautelle à yssir (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 17).

25 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre