C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de lese dans la Base des Partiels 

16 attestations 
 Page /2 

[1] Ses conseilleurs et amis l'enhorterent qu'il deust fere mourir un de ses subgiez, qui avoit mal dit de lui, et estoit encheu ou terme de lese mageste. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 151).
[2] Et la cause pour laquelle il [lez Papes et leurs cardinaulx] n'osoient lez appeller loys estoit car il doubtoient estre repris ou corrigés dez princes seculiers conme de crime de lese majesté, car au seul prince secullier appartient faire loy. (Songe verg. S., t.1, 1378, 103).
[3] Et saint Augustin, qui fust de si grant science, de si grant auctorité et saincteté, n'osa pas aucunes de sez escriptures appeller Canons ; car, certes, c'est maniere de sacriliege, et crisme de lese majesté divine, soy attribuer le pover de faire Canon. (Songe verg. S., t.1, 1378, 114).
[4] Et, certes, il n'est nul crime plus grant que le crime de rebellion et de lese majesté. (Songe verg. S., t.1, 1378, 264).
[5] ...et promist le dit roy d'Angleterre que, se aucuns de sez subjés estoient au royaume de France par maniere de Conpaigne, ou aultrement, pour y faire guerre, il devoit mettre tout son pover de lez mettre hors et de proceder contre eulx conme contre sez rebelles, et en cas de lese majesté. (Songe verg. S., t.1, 1378, 281).
[6] ...car l'Anemi d'Anffer est adversaire tres obstinés de Dieu, nostre tres souverain Prince, pour crisme de lese majesté et est precis, par sentence dyvine, du royaume de Paradis ; et, par consequant, il est precis et excomunié de toute Sainte Eglyse et de la conpaignie de chascun Crestian et vray subjet de Dieu. (Songe verg. S., t.1, 1378, 376).
[7] ...au Roy appartient la cognoissance et punicion dez crimes de lese majesté et de toutes infractions de sauvegardes du Roy : forgement de fausses monnoyes, et de toutes transgressions dez ordenances royaux faittes sur le fait dez monnoyes, de tous portemens d'armes notables et invasibles, et aussi dez contraux faiz soubz le seel royal, quant lez obligiés se sont soubzmis a la coherçon de celluy, et, aussi, de touz cas de nouvelleté ou cas de prevencion. (Songe verg. S., t.2, 1378, 201).
[8] après qu'il fust dit et declaré ycelui de Montfort estre encheu en crime de lese majesté et avoir commis felonnie envers le Roy (Chron. Jean II Ch. V D., t.2, 1364-1380, 353).
[9] ...il [le duc de Bourgoingne] a toute congnoissance des actions personneles que l'en puet demander es personnes de son hostel ; et c'est de son droit de pairie. C. Item, il a la congnoissance de tous cas et crimes de lese majesté, faiz ou empeschés en toute Bourgoingne. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 86).
[10] La cause est, car chascun qui a justice doit avoir la congnoissance de son homme, quelque part qu'il soit detenuz, s'il n'appert qu'il soit prins en cas present, ou s'il n'estoit prins pour crime de lese magesté : car de ce crime, nul n'a la juridicion fors que le prince, à cause de parie. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 167).

16 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre