C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de habit dans la Base des Partiels 

73 attestations 
 Page /8 

[1] Et ne convient point icy pretermetre que ledit maistre Jean Balue, evesque de Evreux, sans reverence de l'habit episcopal, fut present esdictes monstres dont plusieurs estoient très mal edifiéz de luy et disoient que il usurpoit et entreprenoit l'execution de l'office et sur l'estat des mareschaux de France. (* *, 104).
[2] Comment le duc de Cleves porta ung habit a la mode lombarde de moult grant valleur (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 118).
[3] Si fut merveilleuse chose des beemens et courreries qui aprés eulz [des ambassadeurs d'Orient] se faisoient (...), car tant estoit estrange leur habit et personnage aux gens de deça qu'a peine oeil ne s'en pooit ravoir. (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 287).
[4] "Ainsi font telz questeurs, car ilz vont par le monde en habit et en semblance de povreté pour aumosnes demander, et ce n'est mie par necessité souventes fois, mais est pour leur grant estat tenir et pour tresor amasser et pour le veu de povreté excessivement trespasser. Mais quoy ? pour eulx pourveoir plus couvertement pour le tempz advenir ilz convertissent leurs pecunes en joyaulx, c'est assavoir, en livres, en vaiselle, en paremens d'eglise, en reliquiaires et en autres meubles..." (Horloge de sapience S., c.1389, 82).
[5] Et c'est ce que est figuré en ceste hystoire sur la methaphore du mouton, qui signifie le pape, qui soubz l'ombre de simple habit et belles paroles ottroioit [l. attroioit (?)] les princes temporelz (Déclar. Hyst. S., a.1449, 164).
[6] Derechief, nos chevaliers et combatans, combien qu'il soient astrains par habit et par promesse a estre chevaliers du doulz Jhesu crucifie, toutefois pourtant il ne seront pas prives de la succession des biens, muebles, et non meubles, de leurs parens et leurs freres ou cousins (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 92).
[7] Parleis vus couient à Luxure, Qui vient chi mult à desmesure, Desordenee, en fol habit. Mult est miesse en tresgrant labit Del ensi pignier et mireir (Sept péchés C., c.1300-1350 [p.1478], 241).
[8] Et messire Jacques fut tout esbay, car il ne pensoit pas que ce fut il, car il ne le cognoissoit en cest habit, et aussi qu'il estoit molt teint et noircy du soleilh. (LA CEPEDE, Paris Vienne K., 1432, 304).
[9] ...je me suis pensé de m'en aller en Espaigne en habit dissimulé, en la plus grant gorre et triumphe que sera possible, et changeray mon nom, et feray aller mon armee par quelque aultre lieu et mes chariotz (Jehan de Paris W., c.1494-1495, 24).
[10] ...et y avoit cent hommes et cent pages, tous d'ung mesmes habit et de mesure d'eage (Jehan de Paris W., c.1494-1495, 29).

73 attestations 
 Page /8 
Fermer la fenêtre