C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de garantir dans la Base des Partiels 

17 attestations 
 Page /2 

[1] ...la reyne [d'Angleterre] pour ce temps cy faisoit tout, et par elle et a son seul enhort et admonestement on combatoit la querelle de son mari, qui estoit simple, et elle seulle avoit esté moveresse de la plus part du broullis d'Angleterre alencontre de ceulx qui faveur portoient au parti de Bourgoingne. Et pourtant, comme nous sommes en la matere ou François queroient le duc de Bourgoingne deffaire par les Anglois et ledit de Bourgoingne a soy deffendre et garantir par les mesmes, je mes celle et celi en front qui sont causes et principes de la besongne : la reyne comme roy et femme, et le duc de Sombreset comme exsecuteur (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 292).
[2] Et qi voele la plaie garrir et le homme de morte garantir, il covient, s'il soit en doy, qe homme le coupe tout envoie, et ensi de la mayn, ou de bras, du piee, du jambe, ou en quel membre qe le fieu soit espris eynz, il le covient couper, ou le homme est mort. (HENRI LANC., Seyntz medicines A., 1354, 164).
[3] ...sy fery le Saine ung sy mervelleux et tant grant cop sur son healme que oncques le cercle d'or ne la coiffe d'achier ne le pot garantir de mort, que tout ne fust pourfendu jusques es dens. (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 60).
[4] ...sy l'attaint sur le healme ung cop sy desmesuré que le healme et le cherqule d'or ne la coiffe d'achier ne le pot garantir ne tenser que de l'espee, que moult estoit trenchant, ne fust pourfendu jusques es dens. (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 103).
[5] Nulluy ne se doit esmouvoir Des grans fortunes de la guerre ; C'est pour y perdre ou pour avoir ; Nulluy n'est point sceur y conquerre. A qui y survient la tonnerre Ne se peut de ce garantir ; C'est la planete qui defferre Les combatans a son plaisir. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 482).
[6] Se nous disons donques que, aussi justement sont lez possessions de la chose publique tenues et obligees, pour le bien comun et la chose publique garantir et sauver, conme elle sont tenues et obligees a païer rentes et cens, et se passent telles possessions chargees de rentes et de censives a touz possesseurs, soient privilegiés ou non, par paraille raison, ou plus forte, devons nous dire que toutes possessions devent estre transportees avesques la charge que ilz devent a la chose publique (Songe verg. S., t.1, 1378, 44).
[7] «Jo sai que tieng a tort la terre al roi Pepin, Et si ne le puis mie contre lui garantir...» (Garin Lorr. M., c.1330-1400, 486).
[8] ...là a une place que quant les gens vont pardessus pour eulx garantir de la pluie, ilz cheent du hault en bas en un sac là où ilz sont tous emplumez et très bien brouilliez. (Comptes Lille L., t.1, 1382-1482, 269).
[9] ...lequel fieufement les diz religieux et lours successours sont et seront tenuz garantir, délivrer et deffendre envers touz et contre touz, se par eulx ou par leur fait ou de Guillaume Poisson estoit empeschié ne encombré tant soulement. (Cartul. Hôtel-Dieu Cout. L., 1331-1500, 184).
[10] ...et partant de rente comme dit est, et par le service de provostey et aides et soubz aides coustumières, appartenantes à fieu noble, lesdiz mariez promistrent et s'obligèrent, pour eulx et pour leurs hers ausdiz priour et frères et à leurs successours, ladite pièce de terre garantir (Cartul. Hôtel-Dieu Cout. L., 1331-1500, 204).

17 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre