C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de gabelles dans la Base des Partiels 

24 attestations 
 Page /3 

[1] Pourquoy lez grans gabelles et esforssement qu'il fait sur lez espices costent plus la moitié qu'elle ne costeroyent. (Passage Terre Sainte Piloti D., 1441, 160).
[2] Nous ferons des exactions Sur le peuple toutes nouvelles, Et grosses tailles par gabelles, A tous costéz, larges et grandes ; Et ferons croistre les offrandes Sur le peuple a sy grosse monte Que nous viendrons a nostre compte, Soit par fas ou soit par nephas. Et nostre prince Caÿphas, Qui cy est present, s'il luy plaist, En fera la mise et le prest Et nous promectons a luy rendre. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 901).
[3] Ne lui fauldroit mettre subsides, Tailles, gabelles ne aides Pour soustenir diverses charges Ne pour armer naves ne barges (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 143).
[4] ...ou royaume de France, nous devenismes de francs, serfz, voire a l'espee des Anglois noz ennemis, et a noz seigneurs et seigneuries terriennes, par gabelles, par tailles, par imposicions, par guetz et pilleries et servitudes, ausquelz nous tous avons este soubmis. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 455).
[5] ...car il se puet dire en lamentant que se nous fusmes subgiez a ung tyrant de Lombardie, apres les taillies et imposicions et gabelles paiees, ce qui nous demourroit seroit nostre franchement. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 456).
[6] "La XIIe reigle si est que le chevetaine, lieutenant ou gouverneur doye bien garder et de fait que en la terre de son seigneur les subgiez ne soient guerriez de tailles, de gabelles, et d'imposicions, sans leur gre et royalle auctorite..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 517).
[7] Lequel disoit par maniere de decret a son potestat, c'est assavoir a cellui qui tenoit sa justice publique : «Garde bien», disoit il, «que tu faces justice de personne a personne a mon peuple, affin que par la deffaulte de justice ilz ne se doient partir de ma terre et que je ne perde mes imposicions et gabelles...» (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 320).
[8] ...c'est assavoir les gabelles et imposicions, qui grandement lors soufisoient, non tant seulement pour la deffension mais pour l'offension et entiere deviction et dejection des ennemis du royaume (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 363).
[9] Ce sont lez causes par lezquelles l'en puet cognestre un tyran, et par especial lez deux causes devant dictes, c'est assavoir quant il met division entre sez subjés et quant il lez met a povreté, par charges reeles et personeles, talles, aides, gabelles et impossicions, se il lez lieve sanz juste cause et sanz rayson. (Songe verg. S., t.1, 1378, 221).
[10] Puis que de tyrannie avons pallé, je vous pri, conment pourra le roy de France estre de tyrannie excusé, ne lez aultres princes seculiers, qui grievent leurs subjés par tailles, fouages, gabelles et imposicions, et en aultres aides imposibles a soubstenir ? et deveraient estre contens de leurs rentes et revenues ordinaires (Songe verg. S., t.1, 1378, 229).

24 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre