C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de esgart dans la Base des Partiels 

7 attestations 
 Page /1 

[1] ... [bois de chêne] à faire coffrez, huches, tonneaulx, essuelx et autres estoremens d'ostel, sans vendre, selon l'esgart et faculté de chascun. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 292).
[2] «...Car veullés mes enfans par esgart rapeler, Par penanche de cors sans la mort endurer...» (Renaut Mont. B.N. V., c.1351-1400, 210).
[3] Et teulx gens ne doivent par justice esgart que l'amende de cent soulz ung denier ; et est appellé ceste amende relicte de homme. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 47).
[4] ...et est oultre dit que les lettres que l'on trouvra qui appartendront aux diz Charles et Guillaume et à chascun ou l'un d'eulx leur seront par l'esgart desdiz commiseres rendues et délivrés. (Cartul. Laval B., t.3, 1412-1500, 41).
[5] ...tant comme au buillon, li taintulier devront taindre bien et soffissamment et de bonnes estoffes passant le esgart ou caltre. Et ou cas qu'il ne passeroit li esgart, on leur bailleroit à amender à leurs cous ; et se il ne fussent bien amendé, on rebailleroit as taintuliers les dis draps à retaindre de autre coleur selon le fourme qui s'enssuit : c'est assavoir une arangne tainte en cowe noir, une sanguine en cler tanné, un moir en bexhern, un vert en brun tanné. (Hist. industr. drapière Flandre E.P., t.3, 1330-1500, 329).
[6] ...tant comme au buillon, li taintulier devront taindre bien et soffissamment et de bonnes estoffes passant le esgart ou caltre. Et ou cas qu'il ne passeroit li esgart, on leur bailleroit à amender à leurs cous ; et se il ne fussent bien amendé, on rebailleroit as taintuliers les dis draps à retaindre de autre coleur selon le fourme qui s'enssuit : c'est assavoir une arangne tainte en cowe noir, une sanguine en cler tanné, un moir en bexhern, un vert en brun tanné. (Hist. industr. drapière Flandre E.P., t.3, 1330-1500, 329).
[7] ...et requérir avec des peines indites dudit George de La Trémoille, de monsgr de La Trémoille et autres qu'il appartendra, chascun en son esgart, quictance ou quictances pour nous et de par nous et nostredicte femme, teles que mestier sera et au cas appartendra (Archives servit. Louis XI T., 1451-1481, 1).

Fermer la fenêtre