C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de emprise dans la Base des Partiels 

62 attestations 
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[1] Messire Regnault de Saint Jehan (...) qui avoit faicte l'emprise de prandre ladite ville, fut tué en la deffendant (LE BOUVIER, Chron. Ch. VII C.C.J., c.1451-1455, 172).
[2] ...n'avoit onquez esté veu en nul ostel de prince que chevalier [que chevalier] levast emprise sans aveu de cely ; et rengans autour de luy pluseurs luy dirent que point ne se devoit faire. (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 133).
[3] ...il convenoit doncq que par aulcune emprise et puissant armee encontraire de Edouard regnant ilz [les Français] alassent a secours a la reyne deboutee de sa couronne par descendre mesmes en Angleterre, car ne veoient possible aultrement que jamais se peust resourdre que par ce moien, auquel s'il deffailloient jamés ne venroient au deseure du duc de Bourgoingne (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 292).
[4] Or y avoit il une montaignette au dos des Anglés et doutoient François que derriere ycelle ne peust avoir aulcune grant puissance embuchiee pour les ruer jus. Si craignoient de tirer avant a l'emprise de leurs ennemis, et jugoient le retraire plus honnourable (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 294).
[5] Or avint que aprés la dicte messe, devotement ouye, le dit roy Lyon d'Armenye appella le solitaire, custode de la dicte chapelle, et, par sa grace, en grant devotion parla au dit custode de pluseurs choses touchans a son emprise de recouvrer son royaume de l'estat d'Oryent du souldan de Babilone du pays de par de la, et comment legierement, a l'ayde de Dieu, se pouroit conquerre, et de circunstances appartenans a la dicte matere. (MéZIèRES, Vertu sacr. mar. G.-K., c.1384-1389, 61).
[6] Venant donques a finable conclusion de la responcion de la doubte proposee, en respondant tacitement a nos crestiens, qui par deffaute de foy vouldroient empechier nostre tres sainte et regulee emprise (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 101).
[7] Et ainsi la Chevalerie sera poissante pour fournir son emprise. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 101).
[8] Je vous deffens a tous ensemble [aux cinq sens personnifiés] La male escole d'Iniquité, Car il y pert qui s'i assemble Temps, sens, purté, los, verité. N'est pas esbat la si embatre Qui durement ne se veult batre. (...) Jouez vous, mais sans male emprise; Se vo leçon est bien aprise, Le chancelier vous maistrisera, C'est Dieu qui vous glorifiera (Coeur sens M., a.1433, 77).
[9] Or avoit cestuy Amaury longuement regardé Jehan d'Avennes et, pour tant qu'il luy sambla bien homme de fait, il dist a son compaignon : "Certes, se l'escuier estrange failloit a estre preudomme, ce serroit moult grant dommaige, car, sur ma foy, je le conduis pour le plus beau jenne homme que je veisse oncques ; et s'il vit longuement, il est taillié de venir a grant perfection, car la besongne qu'il a emprise luy vient d'un hault et noble couragë. (Jehan d'Avennes F., c.1465-1468, 40).
[10] "...Par ma leaulté, je suy moult marry s'il fault que je t'occhie, a cause que tu n'es qu'un enfant ; et se tu te veulz repentir de la follie que t'as emprise contre ma magesté imperiale, je suy celluy quy te pardonray mon maltallent et mon compaignon d'armes te feraÿ. "Tu bas l'eauve, - ce dist Jehan le gentil - mais se toy quy es empereur a moy enfant te veulz humilier et seloncq justice et raison amender ton delict, je cesseray ma hayne contre toy et avray misericorde de ta follie, ou, sy non, a l'ayde de Dieu je accompliray mon amprisë. (Jehan d'Avennes F., c.1465-1468, 43).

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