C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de desconfit dans la Base des Partiels 

14 attestations 
 Page /2 

[1] Or advint que a une assaillie il en desconfit grant foesson. Et en print ung, lequel se faignit a faire chrestien et se mist a nom Guy (Charles de Hongrie C., c.1495-1498, 1).
[2] Y fait bon soy donner de [de] garde Q'un tel oust ne soit desconfit ; Ce seroit trop vilaine perte Et l'oust des François seroit frit (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 443).
[3] Adonc fu Tierris si honteux que il laissa la fuyte, rassembla sa gent et retourna en la bataille, en laquelle, pour l'enflambement qu'il avoit de la honte des parolles de sa mere, se combati si viguereusement qu'il desconfit ses annemis et occist Odovacre. (CHR. PIZ., Cité dames C., c.1404-1407, 712).
[4] Aprés donques que Hercules eut par sa force et sa prouesse desconfit et tué un tyrant appellé Busiris qui lors regnoit en Egypte, pour ce que il soubz ombre et couleur de courtoisie et de liberalité recevoit joyeusement en son hostel tous hommes trespassans (PREMIERFAIT, Cas nobles hommes G., 1409, 162).
[5] Aussi font les historians se non que ilz comptent plus ouvertement la chose, c'est assavoir que Hercules qui pluseurs foiz en bataille avoit desconfit et vaincu le dit roy Antheus dedans les metes de son royaume et il aprés ses desconfitures refreschissoit son ost de nouveaulx hommes d'armes assamblez de son pays (PREMIERFAIT, Cas nobles hommes G., 1409, 162).
[6] car soubz lui fut vaincu et desconfit le roy Priam et son peuple de Troye ennemi des Grecs, feust par cauteleux barat ou par force de corps, ou par vertuesses armes. (PREMIERFAIT, Cas nobles hommes G., 1409, 191).
[7] Et ja a il esté esprouvé et sceu que le gentil rossignol dessus dit estrive aucunefois mesmes contre l'omme tant qu'il le desconfit par longuement chanter, sy que l'omme le lesse par annuy comme victorien, et telle fois est aussy que le rossignol est desconfit et maté et que il vuide la place et s'en revole ailleurs. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 91).
[8] Et ja a il esté esprouvé et sceu que le gentil rossignol dessus dit estrive aucunefois mesmes contre l'omme tant qu'il le desconfit par longuement chanter, sy que l'omme le lesse par annuy comme victorien, et telle fois est aussy que le rossignol est desconfit et maté et que il vuide la place et s'en revole ailleurs. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 91).
[9] ...aucuns pooyent ymaginer que vous fussez travaillez d'espandre le sang des Crestiens comme a la lectre le tresvaillant et saint David roy d'Israel fut travaille corporelment quant en une envaye de sa propre main Xm hommes il en chassa et desconfit. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 400).
[10] ...en Henaul ou Liege et es parties d'entour se trouvera champion qui se combatra pour argent et non pas pour verite. Et en y a de telx qui ont desconfit trente ou quarante foiz en champ de bataille, mais en la fin communement telx champions sont occis ou occis (occis) ou champ et raisonnablement vont tout droit en enfer comme souverains bouchiers de leurs freres crestiens. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 280).

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre