C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de commande dans la Base des Partiels 

75 attestations 
 Page /8 

[1] (r)...si commande qu'elle ne se puisse disputer ; et qui la voldra disputer soit au incontinent tranché parmy». (Passage Terre Sainte Piloti D., 1441, 38).
[2] ...pluseurs fois rompent guerre contre le souldain, disent que la raison de Dieu ne commande point que nous devions estre soubgés ne payer truage au souldain, qu'est de nation vitupéreuse, achattéz de l'argent des paysems d'Egipte (Passage Terre Sainte Piloti D., 1441, 57).
[3] Pour ce commande ailleurs que on quere Dieu en simplece de cuer car il est tres simples et par simplece se treuve. (* *, 18).
[4] Le chevalier part de ce lieu, Il se seigne et commande a Dieu; Il entre dedens la sentelle, Oncques maiz il ne trouva telle. Bien armé fut le chevalier, En sa main tint le branc d'acier; Le mont puye, roit et menu. (COUDRETTE, Mélus. R., c. 1400, 319).
[5] ...Meliadice prent la dame par la main et lui commande que elle se assist au bout de la table qui ja estoit apprestee pour benquester. (Cleriadus Z., c.1440-1444, 264).
[6] Cleriadus commande à aucuns de sa compaignee que ilz voissent parmy toute la ville et que ilz serchent toutes les maisons (Cleriadus Z., c.1440-1444, 354).
[7] ".. [Appollon à sa fille Phanolés:] Et pour ce que je voy que tu es sage, je te bailleray a garder le brief que le dieu Mars a escrit, contenant la maniere qu'il fault tenir pour conquerre le mouton au veaulre d'or de l'isle de Colcos et pour destruire toutes les terribles bestes qui y sont. Si te commande que a homme du monde n'a creature vivante tu ne le monstres, se n'est en ta fin a une fille qui vendra de toy, et que tu lui faces jurer que samblablement elle ne le monstrera a une personne sinon a sa fille..." (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 187).
[8] .. "Vecy XII fleches ou saiettes, en ceste trousse trésbien liees; je vous prie et commande que point ne lez desliez et que ensemble lez laissiez..." (Nouvelles inéd. L., p.1452, 110).
[9] "Et je le veulx ainsi," dit il, "et si luy commande despartir ces bagues et joyaulx aux dames et damoiselles selon leur qualité," dont elles priserent fort le noble roy de France. (Jehan de Paris W., c.1494-1495, 88).
[10] ...je veux et vous commande, mon fils, que mettiez peine d'estre du nombre d'iceux; et lors serez quitte de ce malheureux péché de paresse (Faits Lalaing K., c.1470, 21).

75 attestations 
 Page /8 
Fermer la fenêtre