C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de close dans la Base des Partiels 

42 attestations 
 Page /5 

[1] La descendismes et vismes la ville close de bonnes et grosses murailles et deffensable contre une bien grande puissance (Pèler. D., 1486, 425).
[2] Et pres de lui apparoit la place de une cité, laquelle avoit esté autresfoiz fermee et close de murs, se sembloit, et avironnee de fossez, de tours, de portes, de serrures et d'autres fortes garnisons. (Horloge de sapience S., c.1389, 80).
[3] ...mais trop plus consolable que jadis elle [ceste vie] ne fu en la loy ancienne, quant la porte du ciel demouroit close et que la voie au ciel sambloit plus obscure, et quant tant peu de gens avoient cure de querir le regne des cieulx... (Internele consol. P., 1447, 120).
[4] ...et bien peu après vint la royne et son estat, et monta sur son eschafaut, non point à manière d'eschafaut, mais estoit une belle maison dressée, couverte et bien tendue de riche tapisserie. Celle maison estoit close entre deux, c'est-à-sçavoir, de la partie du roy estoit la montée du costé de messire Jacques; et celle de la royne, du costé de Gusman. (Faits Lalaing K., c.1470, 134).
[5] Moy qui suis evesque d'Orleans, Me desplaist beaucoup de la chose, Que je voy qu'il est apparant Que nostre ville est toute close D'Englois, ainsi que je suppose, Et n'y povons remedier ; Par quoy bien conseiller vous ose Au Roy se doit signiffier. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 356).
[6] ...veu que la porte est close Par nous qui sommes cy presens, Comment il [Jésus ressuscité] a pu entrer ens ? Se me semble ung cas bien nouvel, Veu qu'il a corps materïel Comme nous, et de tel figure. ST ANDRY. Il fault, par ce moyen, conclurre Que son corps est gloriffïé, Et luy est ce don octroyé De par la divine puissance. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 943).
[7] ...à difficulté donnoit congié que le mari la tenist close en une chambre, se trop estoit desordenée, affin que elle ne feist honte à son mari et parens (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V S. I, 1404, 83).
[8] Et est assavoir que le Grant Caan avoit en son service en son ost ung milion d'ommes a cheval, et estoit logie enmy les champs, en une cite portative, faicte de tentes et de paveillons, si grande et si merveilleusement composee par rues et par mestiers et offices, et close de beaux murs et de tours faictes de toille, a ung fousse tout entour, que c'est une tresgrant merveille non pareille a autres. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 228).
[9] "...Et avecques ce je me delictë, dist la vieille, "d'avoir delicieuses et belles maisons et une grande et large comprinse bien maisonnee et bien close, et de mes armes de toutes pars bien garnye et paree..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 322).
[10] Exemple comme quant nous voulons tyrer hors l'aigue des ydropiques (...) que le pacient soit couché a l'envers et la peau du ventre soubz le nombril soit tyree amont du costé senestre se la passion procede du dextre; et s'elle vient du senestre, soit fait du contraire; et soit pertuisé jusques au lieu vuide et illec, avec une canulle appliquee, l'eaue soit tyree jusques a la suffisance du malade et puis la canulle soit tyré dehors et le cuir soit laissé, en dessendant la playe de ciphac sera close et l'aigue ne ystra pas. (PANIS, Guidon, 1478, 5).

42 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre