C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de ais dans la Base des Partiels 

26 attestations 
 Page /3 

[1] En ce pays de Orenes ont ilz une manière de nefs que ilz nomment jasse, et s'en sont les ais joins ensemble par une manière de glui sans nul fer. (JEAN LE LONG, Voy. Odoric C., 1351, 70).
[2] Et alors le conte dist : (r)Je ne quiers question a toy, et tu mens.» Et Lancelot ariere : (r)Tu mens, aussi fais.» Et aveuc le mot, le conte tyra son braquemart et fery Lancelot, et le navra durement. Par quoy Lancelot, visant a la sauveté de sa vie, recouvra sur ly tellement et par tant de playes que tout mort l'enversa sur le pavé en une chambre ou il n'avoit que ung refant d'ais entre la chambre du roy et celle (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 84).
[3] Mais [[M]ais] ilz n'eurent pas cheminé ung bon traict d'arc en descendant du tertre a la main dextre, le Cueur gecta ses yeulx et apparceust ung hault paliz qui a l'entour d'ung grant pourpris estoit, auquel dedans n'y avoit que arbres par trochez par lieux lesquelz estoient rempliz de fueilles drues et vertes et le fruict et les fueilles pesle mesle ensemble. (RENé D'ANJOU, Cuer am. espris W., 1457, 205).
[4] Vous estes le roy des deux ais, Faulx glout parjux, outrecuidiéz, Quil la loy abatre cuidéz, Mes vous en estez bien gardéz. (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 211).
[5] ...et doivent fouir soubz terre plus parfons que les fossez et faire voye jusques aux murs, et doit on la voie estaier de pieces de marrein et ais affin que la mine ne chiée (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V S. I, 1404, 230).
[6] Si prirent a paller (...) commant on disoit la douce Magdelainne Gisoit pour voir a Ais ou en la suburbie. (Gir. Ross. H., c.1334, 232).
[7] le premier jour de juillet (...) fut ledit prevost prins dedens le Palays, trayné sur une claye (...) et puis assis sur ung ais en la charrette, (...) vestu d'une houppelande noire (...) ungs escafinons noirs en ses piez (Journal bourgeois Paris T., 1405-1449, 32).
[8] ...la moitiet des hommes et des femmes de corps que j'ais en la ville de Vrisy et en la chatelerie dessus dite (Trés. Reth. S.L., t.2, 1330-1415, 89).
[9] ...je, Jehans Li Alemans, escuiers, demourant à Braux, tiens et advoue à tenir, et ais releveit et entreit en la foy, hommage, ressort et souveraineté de mondit seigneur (Trés. Reth. S.L., t.2, 1330-1415, 313).
[10] ...à Jehan Doutre, charpentier (...), pour, par marchié à lui fait en tasche, avoir refait un planchier de grosses ais (...), et mis au dessoubz dudit planchier deux autres entretoises et un gros bauch traversain ; (...), pour avoir fait paver de petis quarrelets les planchiers desdictes deux chambres ; item, pour avoir fait refaire de maçonnerie deux pipes de cheminees (...), et (...) avoir fait refaire un murret (Comptes Etat bourg. M.F., t.3, 1416-1420, 252).

26 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre