C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de aians dans la Base des Partiels 

29 attestations 
 Page /3 

[1] Aians deux natures, l'une éternelle du père, et l'autre temporelle de la mère, vray Dieu et vray homme, propre, parfait en chascune nature, non adoptif, mais en singularité de une seule personne, non passible, non mortel, per et en la divinité. (JEAN LE LONG, Lettres Khan Benoît XII, B., 1351, 352).
[2] ... [Les ambassadeurs du duc de Bourgogne auprès du roi de France] aians bien en leur souvenir leur recueil qui avoit esté estrange, ly [au duc] en racompterent toutes les manieres et les samblans qu'on leur avoit monstré, qui tous tournoient a fierté et a despit envers eulx. Luy racompterent aussy la tresconfuse et doloreuse sentence du duc d'Alenchon et la maniere de son condempner, dont l'effect leur sambloit estre une batture d'un cayeau du chien devant le lyon grant, et l'avoient bien notee, jasoit ce que moult jugerent a malvaises ses oeuvres et bien dignes de pugnition ; mes eussent bien volu que le roy, pour l'honneur du sang, ne l'eust pas scandalisé si fort (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 152).
[3] Et ne destruisoient pas le peuple au regard des biens temporeulx, mais aprez ce qu'ilz les avoient battus, pilliés, robez, injuriez, ilz comme lions, ja les aians desnuez de tous biens, les murtrissoient pa diverses tyrannies. (Jehan d'Avennes F., c.1465-1468, 108).
[4] le quel (...) quitte et clame quitte bonnement, purement et absolument, à touzjours, le Roy nostre sire et ses aians cause (Quitt. Montmor 2 D., 1381, 177).
[5] ...iceulx Caget et compaignons, aians pitié et compassion desdites femmes, et doubtans que les loups ou autres bestes sauvages ne les mengassent et devorassent, alerent querir des houectes et trubles et les enterrerent sur le lieu le mieulx que ilz peurent (Chancell. Henri VI L., t.1, 1423-1426, 185).
[6] ...octroions par la teneur de ces presentes aus diz maieur, eschevins et communauté que eulz puissent faire, eslire et creer, facent et creent eschevins en la dite ville d'Arras, d'ores en avant, selon la fourme et teneur du previlege ci dessus encorporé, sanz ce que eulz soient tenuz de les nommer jamais, ou temps present ne avenir, à nos diz frere et suer, à leurs hoirs, à leurs gens ne aus aians cause de eulz (Hist. dr. munic. E., t.1, 1330-1482, 333).
[7] Et [femme] ne se peut de fait ensaisiner de son auctorité de son douaire ; ains lui convendra le demander par action aux heritiers ou aians cause de son feu mary. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 272).
[8] ...jusques ad ce que ledit Julyen, sesdis hoirs ou aians cause portans cez lettres, soit plainement et toltalment payé, rembourssé et restitué de laditte somme de vingt deux cens frans et des proffis et courtoisies qui pour ce lui en seront deubz (Trés. Reth. L., t.3, 1415-1490, 129).
[9] ...auquel ledict Gerard accensaseur, pour luy, ses hoirs et aians cause, se soubmis et promis de bien paier, retenir et asseuir tout le contenu cy dessus dict et declarez. (Trés. Reth. L., t.3, 1415-1490, 203).
[10] ...et les sept vins livres restans d'icelle somme de trois cens livres sera tenu ledit conte, ou aians cause de lui, paier et continuer chacun an au dessus diz de Laval (Cartul. Laval B., t.2, 1332-1412, 341).

29 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre