C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de abuser dans la Base des Partiels 

11 attestations 
 Page /2 

[1] Sans nous droit cy plus abuser, Se le corps vous ne nous rendez, Se je puis, destruit en serez, Je vous dy mon opinion En bien briefve collation (MARCADé, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 259).
[2] Telz sermons Ne sont pas bons a controuver Qu'il n'est bien seur de les prouver, Tellement qu'il soit tout notoire, Car, par ce dire en apertoire, Plusieurs se pourroyent abuser. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 858).
[3] Telz sermons Ne sont pas bons a controuver Qu'il n'est bien seur de les prouver, Tellement qu'il soit tout notoire, Car certes par ung tel ventoire Plusieurs se pourroyent abuser. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 859).
[4] Dont besoing n'est pour satin ne velours Abuser nul de blanc boys soubz escorce. (LA VIGNE, Ball. Bruyt Commun B., 1509, 176).
[5] ne aucun ne peut justement abuser de sa chose, ou illicitement user (ORESME, Monnoies W., c.1365, LXVII).
[6] Ainssi que vous avés touché que nul ne puet ne ne doit abuser dez reliques en lez portant sur soy, aussi dis je que il ne puet pas abuser dez aultres sainctuaires, par quoi je conclus que lez prestres qui, pour aucune douleur, decuevrent les autiers ou qui lez cuevrent de duel et de noyr ou qui soubstraient et ostent lez luminaires acoustumés, et ceulx, aussi, qui environnent le crucifix ou l'autier d'espynes, ne font pas bien, mez est chose dampnable et reprouvee. (Songe verg. S., t.1, 1378, 396).
[7] Ainssi que vous avés touché que nul ne puet ne ne doit abuser dez reliques en lez portant sur soy, aussi dis je que il ne puet pas abuser dez aultres sainctuaires, par quoi je conclus que lez prestres qui, pour aucune douleur, decuevrent les autiers ou qui lez cuevrent de duel et de noyr ou qui soubstraient et ostent lez luminaires acoustumés, et ceulx, aussi, qui environnent le crucifix ou l'autier d'espynes, ne font pas bien, mez est chose dampnable et reprouvee. (Songe verg. S., t.1, 1378, 396).
[8] Meismes li dus d'Orliens pour yaus à abuser En prist une [une robe] pour li et vot dedens entrer (...) Mais trop li fu estroite, comme il vot pourposer, Pour tant le desviesti et s'en vot escuser Que pour l'estroiteté ne poroit ens durer. (Geste ducs Bourg. K., c.1410-1419, 273).
[9] Et, au seurplus, donneray plus ample provision en la matiere, (...) et sera telle que ceulx qui ont cuidé abuser mes gens par protellacions de journées en fainctes parolles, congnoistront qu'ilz se sont abusez (Lettres Charles VIII P., t.1, 1483-1488, 169).
[10] ...qui faites séduire et abuser le peuple ignorant et vous aidiés plus de gens suppersticieus et reprouvés, comme d'une femme desordonnée et diffamée, estant en habit d'homme et de gouvernement dissolu, et aussi d'un frère mendiant, appostat et sédicieux (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.4, c.1444-1453, 341).

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre