C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de yssues dans 7FMR 
32 attestations 
 Page /4 

[1] Et pour ce, avec les choses dessus dictes, tres noble et tres redoubté prince, non obstant que assez me soit magnifeste que ta belle juenece flourissant en bien que Dieux par sa grace vueille tousjours augmenter et acroistre de bien en mieulx, ait esté le temps passé et dès premiere enfance et soit par chascun jour amonnestée et duite en toutes bonnes meurs et vertus louables par bons, loyaulx, et sages, nobles preudesomes que as environ toy que ta noble nature, à ce incliné, a tres bien retenu, neantmoins moy, ta creature, laquelle autre chose n'occupe en solitaireté ne mais labour d'estude, à celle fin que la joye par toy et de toy eue et encommencié nous puist estre durable en toy veant revestu entierementdu droit habit royal, c'est assavoir de l'aournement qui à ta tres noble haultesse aduit et appartient, ay cueilli aucunes fleurectes souefves et belles ou champs des escriptures pour te faire chappel à aourner le chief de ta plaisant juenece, lesquelles dictes fleurectes sont yssues des germes entre les autres nobles plantes de VIJ. principaulx racines de vertu dont la premiere et de laquelles les autres naissent et viennent a nom de prudence. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 63)
[2] bons princes françois, de Dieu enluminéz, branches royaulx yssues de la couronne, membres du chief ajoings tous à un corps, lesquelz grant voix renommié estre nobles sur toute autre lignée, benignes, bons et de doulz sang, tres humaine, sans cruaulté, rassis et raisonnables, catholiques en foy et tres crestiens, vueillesen vous toujours estre perseverence de paix, sans oubli des maulx avenus et qui avenir pourroient à cause du contraire, si que pitié de tel destruction, quelque accident qui avenir puist, vous deffende à jamais plus en cheoir à consentir tel guerre. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 89)
[3] Es autres contrees loingtaines, Soit en Grece soit en Athenes, Par tout ou il a sceu grant guerre, Est celle part alé grant erre, Et tant a cerchié de contrees Les yssues et les entrees Que ou bas monde n'a region, Meismes le fleuve de Gion, Qu'il n'ait passé et tout cerchié, Et de tout est venu a chié A son honnour si grandement Que je croy veritablement Qu'oncque Hector de Troie le fort, Ne Troilus et son effort, Ne Cesar le grant empereur,N'Alixandre le conquereur, En armes tant ne s'avancierent, N'en prouece ne le passerent. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 139)
[4] Ad ce Tullèsrespond et dist: signiffiez voz affaires a voz hommes amiablement, et se ilz ne vousaident des subsides de leurs bourses, sy vous aideront ilz de gabelleset de imposecions sur les entrees et yssues des marchandises; (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 16)
[5] Periclès d'Athenes, chevauchant sur les Poliponnesiens,fut par ses anemis bouté en ung lieu cloz de haultes ethorribles montaignes, ou il ne avoit que deux yssues. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 50)
[6] Et quant il vit ce, il fist l'unedes yssues grandement garder et vint sur l'autre; (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 50)
[7] Aux entrees et yssues fait clair, et au meilleu obscur ung petit. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 264)
[8] Aussi avecques luy avoit ses pensionnaires, ces cent gentilz hommes, deux cens arbalestriers a cheval et quatre cens archiers de sa garde, avecques plusieurs autres bendes de ses gens d'armes d'ordonnance, qui fut lors une des belles yssues qu'il est au monde possible de voir. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 304)
[9] Le lundi matin se leverent, Et seur la place s'en alerent Pour considerer les alées, Les yssues et les entrées Des Sarrazins; (MACH., P. Alex., p.1369, 150)
[10] mais ce seroit si secretement que nulz n'en sarroit leur venue, et le chastellain leur afferma ainsi, à son leal pooir, et prist par devers soy en garde tous les clefz des yssues et entrées de là dedens. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 65)

32 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre