C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vesselle dans 7FMR 
8 attestations 
 Page /1 

[1] Et à ses solempnitéz divers et festes quelz riches paremens, quelz dreçouers, que de riche vesselle, comment ses chambres tendues et gent servis en toute largesse on ne fait mais ainsi ! (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 71)
[2] Et pour ce, en epiloguant en conclusion ce que dit est devant de cestui tres sage roy, lequel, et ses meurs te plaiz comme bon filz avoir tousjours à memoire pour exemple de bien et sagement te gouverner, pouons congnoistre, avec les autres vertus de lui, l'ordre de sa tres discrete largece par ce que grandement l'a tousjours espandue, si que dit est, et neantmoins ne failli oncques à la tres bien continuer, si comme il y paru à la venue à Paris de son oncle l'empereur de Romme, qui tant fu notable chose que se oncques plus n'en avoit fait si est chose à grandement nocter et mectre en memoire, car à tout dire qui pourroit aujourdui fournir à pareille mise qui y fu employé à la recevoir à si grant honneur et si magnifiée largesse d'estat et de dons, tant grandement et par si noble ordonnance y furent toutes choses et si cousteuse, sans rien y espargner, que ce n'est se merveilles non, car quelz dons y furent d'or, d'argent, de tous joyaulx et pierrerie, tapisserie, vesselle, et tous paremens, et toutes nobles choses y furent presentes données, et quel largesse et si longuement continué, et non mie seulement au dit empereur ne à son filz, le roy de Bahangne, et à leurs barons, chevaliers et gentilz hommes, maismesmement, je te dis, que à paines y et si petit serviteur qui n'y receust à tout le moins un gobelet oré ou hanap couvert et tous fraiz paiéz depuis le jour qu'il mist le pié en France jusques à ce qu'il en sailli, qui dura grant espace de temps, et tous les jours festoye presenté richement en diverses guises, si comme le scevent maintes personnes encores vivans qui des yeulx le virent. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 161)
[3] Autres assez principaux officiers, Ordinaires, domestiques, censiers De chelz le roy, tant de paneterie Que de cuysine: eschançons, despenciers, Apotiquaires, medecins, espiciers, Huissiers de salle, clercs de bouteillerie, Garde vesselle et d'autre broillerie, Porte buffet, gobelet et ayguiere, Chambre aux deniers, gros varlet de fourrerie, Francs escuyers de bouche et de commun Par cy aprés, sans en excepter ung, Ne plus ne moins comme il appartiendra, Seront nommez quant le cas adviendra. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 153)
[4] En ce païs a de grans barons, les gens de ce païs nobles et communs sont très honnestes gens, bien vestus de bons draps et de bonnes pennes, et sont bons marchans, laboureurs et gens de mestier, bien garnis de vesselle de cuivre et d'estain en leurs hostelz. (6204, 108)
[5] et cependant la mer se retyra et fut le voyaige rompu, et faillut que mons. de Berry s'en allast avec le duc à Caen, où il faillut que ledit mons. de Berry vendist sa vesselle pour nourrir ses gens, disant qu'il aymoit mieulx menger en vesselle d'estain et de boys avant que ses gens ne fussent nourris. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 202)
[6] et cependant la mer se retyra et fut le voyaige rompu, et faillut que mons. de Berry s'en allast avec le duc à Caen, où il faillut que ledit mons. de Berry vendist sa vesselle pour nourrir ses gens, disant qu'il aymoit mieulx menger en vesselle d'estain et de boys avant que ses gens ne fussent nourris. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 202)
[7] Depuis ladicte deliberation, mondit seigneur vostre frere nous a dict que aucuns l'avoient adverty de donner de la vesselle d'argent ausditz Bourguignons, pour ce que c'est chose acoustumée de faire à ambassadeurs soit d'amys ou de ennemys et qu'on avoit ja trouvé laditte vesselle, mais qu'il ne le vouloit point faire sans nostre conseil. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 223)
[8] Depuis ladicte deliberation, mondit seigneur vostre frere nous a dict que aucuns l'avoient adverty de donner de la vesselle d'argent ausditz Bourguignons, pour ce que c'est chose acoustumée de faire à ambassadeurs soit d'amys ou de ennemys et qu'on avoit ja trouvé laditte vesselle, mais qu'il ne le vouloit point faire sans nostre conseil. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 223)
[9] Item, dient, yceulx Jehannin Cousin et Raoulet, que, ensemble et chascun par soy, il ont emblé plusieurs et grant quantité de plas, escuelles, quartes et pintes d'estain, dont ilz ne sauroient nommer ou designer les lieux où prins ont yceulx, quant, ne en quel lieu, ne aussi où il les ont vendues, pour la multiplicacion desdiz fais, et reiteracions par eulx et chascun d'eulx encourus en ce que dit est touchant ycelle vesselle d'estain. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 92)

Fermer la fenêtre