C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vanterie dans 7FMR 
5 attestations 
 Page /1 

[1] Et se des oeuvres passees en ce temps de guerre se peut faire rapport sans vanterie et sans arrogance, on a peu veoir, en pou de jours, ung prince en joune aage esloignié par fureur et sedicion de la maison royal dont il est filz et heritier, guerroyé de ses ennemis, assailli de glaive et de parolles de ses propres subgiez, doubteusement obey du sourplus de son peuple, delaissié de ses aides principaulx ou il se devoit fier, despourveu de tresor, encloz de forteresses rebellans, et qui bien a tout comparé et remembré les tristours des choses de ce temps jusques a ores, quoyque les faiz de ceste seigneurie ne soient comme chascun bon cuer doit desirer, n'a pas esté sans paine, appensement et diligence de les remectre de si bas point en l'estat ou nous les voions jusques cy, Dieu en est tesmoing. (CHART., Q. inv., 1422, 47)
[2] Cil est nobles et pour tel se maintient, Sans vanterie et sans decepcïon, Qui envers Dieu obeïssant se tient Et fait le droit de sa professïon. (CHART., B. Nobles, c.1424, 396)
[3] C'est fol cuider et vanterie vaine Pour digne sang ou lignee haultaineDe soy tenir pour noble, s'il n'y pert. (CHART., B. Nobles, c.1424, 403)
[4] Et le vice qui excede enfeignant plus grant chose soit apellé vanterie, et celuiqui a tel vice soit dit vantëeur, et celui qui est en moinssoit dit eyron. (ORESME, E.A., c.1370, 167)
[5] Trop celer ou noier ou trop apeticierson bienfait ou ce dont l'en doit estre loé et recommandé, c'est unvice qui est contraire a vanterie et qui ne a pas nom imposé en latin ne en françoys. (ORESME, E.A.C., c.1370, 167)
[6] ORGUEIL-VANTERIE ARAGNES ne fut point noble ne de lieu, ne de ligniee ; (7006, 172)
[7] sa vanterie il cuide estre largece ; (7007, 309)

Fermer la fenêtre