C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vague dans 7FMR 
43 attestations 
 Page /5 

[1] le clergié est dispers et vague et opprimé, et la regle de moderation et honnesteté ecclesiastique tournee avecquez le temps en desordonnance et dissolution; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 19)
[2] La vie oultrageuse est tournee en miserable mort, vague et voluptueuse vanité en estroite prison, et fierté orgueilleuse en tres humble et ploiant servitude. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 75)
[3] L'autre est vieillesce qui ensuit apres juenece dissolue et vague, et cest cy, dist il, est subgiecte à moult de miseres et fait à desprisier. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 74)
[4] Ains, comme il ne soit homme sans aucune vice, s'il sent en son dit seigneur quelquetache en laquelle moult se delicte, si comme s'il est luxourieux, legier ou vague, ne l'en reprendre mie, ains lui dira parolles à ce propos plaines de blandisses selon qu'il sentira que mieulx lui pourroit plaire, ou s'il est juenes jovent et pou enbesongnéz lui tendra plais, non mie de doctrine, mais de choses oyseuses et plaines de folies et semblablement des autres vices, soit cruaulté, tirannie, rapine ou autres malefices, en tout le confortera. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 78)
[5] et comme tout ordre regulé soit par degrez reduisans en un, car autrement ce ne seroit pas ordre, si comme à aucun il n'affiere estre vague, aussi en nul ordre de laquelle homme est part il n'affiert qu'il n'y ait une fin et, comme dit le Philosophe, la fin, qui est le terme de tout oeuvre, rent concluse et close toute chose à terme establie, et à nostre propos, Dieu, sapience infinie, acteur de toute fourme, encore lui plot homme par le cours de son establissement, que nous disons nature, assimiler en diverses choses à tous autres animaulx, comme à nostre propos se peut appliquier aux plantes vegetatives, si comme nous veons en la nature des arbres en diverses saisons operacions estranges, si comme en yver est prise leur pregnacion et coagulence du fruit à venir engendré des vertus du soleil ou ventre de la terre, nourri en la racine attrempée par moisteur couvenable, lequel temps se peut comparer à l'enfent ou ventre de sa mere ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 32)
[6] Le mercredi, en ordonnance bonne, Son giste fut au lieu dit Forcelonne, Ville interdicte, de populaire vague, Tant fut contre son evesque felonne. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 269)
[7] or est a euls grans blames, Que justice est vague et en fuite Et l'eglise est toute destruite; (MACH., F. am., c.1361, 185)
[8] Cogitacion est vague et incertaine et va et vient sans quelque fin ou determinacion, meditacion se efforce a determiner son entendement et parquerir la condicion dune chose, contemplacion vole franchement par une agilite dentendement a congnoistre parfaictement les choses contemplees. (CIB., p.1451, 181)
[9] Or entens bien comment tu congnoistras lune de lautre, cogitacion a vng mouuement vague et passe de lung a lautre, meditacion perseuere et entent a une chose, contemplacionentour une chose voit choses innumerables et soy espant par intelligence aussi comme se lentendement se dilatoit, et de tant que plus y perseuere de tant est plus capable de plusieurs choses, et si est plus acu et plus subtil a penetrer plus auant a la chose contemplee. (CIB., p.1451, 181)
[10] Si parla le premier le seigneur de Contay et dist : " Beaulx seigneurs, combien que le villaige soit tout bruslé et vague, il nous y convient choisir une place et la clorre sur les ennemis de ce que nous avons d'artillerie, et faire ung feu et demourer en armes tous ensemble ceste nuict. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 260)

43 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre