C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de useront dans 7FMR 
7 attestations 
 Page /1 

[1] Il sera dit que l'ordonnance faicte par le bailly de Saint Deniz, en tant qui touche les teinctures d'escailles de nois, de racines et d'escorces, tendra et vaudra, et au surplus ce qui a esté fait la Court tient pour non avenu, et useront lesdiz teincturiers, drapiers, foulons, tisserans et habitans dudit S. Deniz, comme ilz faisoient paravant, selon leurs ordonnances anciennes, jusques à ce que par la Court en soit autrement pourveu, et feront les parties articles sur les fraudes pretendues hinc inde et super commodo et incommodo,et la verité enquise et raportée, la Court fera ce qu'il appartendra. (BAYE, I, 1400-1410, 281)
[2] Maire et jurez de Noyon ont miz devers la Court certeinnes lettres royaulx par lesquelles ilz puent appeller au conseil de la ville des habitans de la ville, bourgoiz ou autre, et à y venir les contraindre, qui sont ceans contencieuses, et a esté dit qu'il n'useront desdictes lettres jusques à ce que, parties oyes, au landemain des Roix prouchain en soit autrement ordonné. (BAYE, II, 1411-1417, 206)
[3] Item, qu'ilx ne empetreront ne congié ne dispense au contraire, et se empetré estoit, que de ce ne useront point. (BAYE, II, 1411-1417, 233)
[4] Il sera dit que la Court a mis et met le temporel de ladicte eglise appartenant au gouvernement dudit abbé en la main du Roy, lequel sera gouverné soubz ycelle jusques à ce que par ycelle Court autrement en soit ordonné, par frere Hue Pain, commandeur, et frere Jaques Fale, aumosnier d'icelle eglise, par le conseil de frere Jaques Longuejoe, grant prieur d'icelle, lesquelz commis feront toute la recepte, tant ordinaire comme extraordinaire, dudit temporel, et aussi les mises et despenses necessaires, selon la moderacion et limitacion, qui sera advisée et à eulz baillée et declairée par maistres Symon de Champluisant, president, GauchierJaier et Bertran Fons, conseilliers du Roy en ycelle Court, que ladicte Court a commis et commet à ce, par le conseil desquelz ilz useront in arduisnegociis . (FAUQ., II, 1421-1430, 112)
[5] et y envoyés une ambaxade et ceulx qui yront, ausquelz bailleront creance, useront de diverses manieres de menaces et de langages estranges, et tellement que on espovente les elysans si grandement que contre leur propre voulenté il fault que ilz facent ce queescriprés. (JUV. URS., Verba, 1452, 290)
[6] et avec ce, sont tenuz de labourer les terres d'icelui hostel deuement, et de garder et excerciter et de faire excerciter, chascun an durant leurs et la vie du plus seurvivant, par personnes souffisantes et bien congnoissantes, a leurs couz, frais, peril et despens, toute la justice que les dis religieus ont oudit hostel et lieu dessus dis et enteriner, et de faire les explois et garder prisonnier, s'il y eschiet, sauf tant que les dessus nommez des cas et explois de justice qui y escherront useront et exploiteront par le conseil du baillif ou prevost des dis religieus que qu'ilz ont et auront a Mery et ou païs de Montfortois durant ledit temps, sans ce que pour ce ilz soient tenuz de raisons baillier au baillif ne prevost dessusdis, mais seront tenuz yceulz religieus de faire pardevers ledit baillif et prevost que les dis preneurs aient leur avis et conseil es choses qui pourront escheoir et avenir aus dis lieux ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 465)
[7] et, yceulx VIII ans passez et acompliz, les IIII officiers dessus diz useront de leur droit comme devant. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 564)

Fermer la fenêtre