C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de usant dans 7FMR 
29 attestations 
 Page /3 

[1] Pour laquel chose te puis faire une tel question et demande, c'est assavoir, lequel party plus tost esliroies: ou que yceulx feussent encore au monde vivans et estre y deussent tant comme tu vivras ou assez plus, mais neantmoins feust telle l'aventure ou la destinée qu'emprisonnez tout leur vivant demourassent en peril de mort par chascun jour, usant leur vie en divers travaulx, perilz, dangiers et cuisençons, ou qu'il feust ainsi que un chascun d'eulx feust esleu estre empereur d'un tel monde que cestui est et possible feust que jamais ne mourussent, ains à tousjours vesquissent en toute prosperité, seingneurie, joye, transquilité et paix? (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 19)
[2] et quoyque ceste matiere soit moult obscure et soubtille à la foiblece de mon pouvre engin, le cours des auteurs et leurs escrips nous en fera sages, dont, en usant de leurs motifs, dirons que art, prudence, entendement, science et sapience sont les suppoz de perfaitte sagece ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 10)
[3] Ledict grant seneschal, usant de voulenté, dist lors à quelcun de ses privéz: " Je les mectray aujourduy si près l'un de l'autre qu'il sera bien abille qui les pourra desmeller. (COMM., I, 1489-1491, 21)
[4] Et comme ilz estoient de plusieurs pièces, et non pas obeissans à ung seul, comme il est bien requis en telles assemblées, aussi eurent-ilz divers propoz, et entre les autres parolles qui furent bien recueillies et nottées, mondit seigneur de Berry, qui estoit fort jeune et n'avoit jamais veu telz exploictz, sembla par ses parolles que ja en fust ennuyé, et allegua la grande quantité de gens blesséz qu'ilavoit veu de ceulx de monsr de Charroloys, en monstrant par ses parolles en avoir pitié et usant de ces motz qu'il eust myeulx aymé que ces choses n'eussent jamais esté encommancées que de veoir desja tant de maulx venuz par luy et sa cause. (COMM., I, 1489-1491, 42)
[5] Sur le matin se trouva en plus grant collère que jamais et usant de menasses et prest à executer grant chose. (COMM., I, 1489-1491, 144)
[6] Il croist, multiplie et amande, En usant de ce mariage En chevance et en heritage; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 331)
[7] Praticiens, Soit d'aboc ou d'abac, Tant clercz que laiz, En usant de reproche, Auront des biens Pour eviter l'eschac Dens le Palais Du Roy de la Bazoche. (LA VIGNE, Compl. roy Bazoche M.R., 1501, 410)
[8] Ainsi est il, je m'en fais forte, de ce drap: vous l'avez happé par blasonner, et attrappéen luy usant de beau langaige, comme fist Renard du froumaige; (Path. D., c.1456-1469, 88)
[9] si n'est qu'en usant de mesure en son amer il mette regle et bride aussy à son langaige, qui trop en loenge proflue. (5425, 183)
[10] car il n'est pas ainsy que toutesdelectacions soient generacions ne avecques generacion: mais aucunes delectacions sont operacions et sont fin, et teles delectacions ne sont pas en acquerant les habis qui par elles sont faiz, mes elles sont en usant de telz habisou vertus. (ORESME, E.A., c.1370, 403)

29 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre