C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de universelz dans 7FMR 
6 attestations 
 Page /1 

[1] Si troublera toute sa gent en diverses manieres ne vouldra croire conseil de sages, ains fera de sa teste, à sa grant tort, par vengence ou autrement, grevera un chascun par maintes exortacions en cas particuliers ou universelz, pour lesquelz causes etdivers tors fais à estranges et privéz, et par ses folles emprises, guerres et maulx fais seront ses nobles hommes mors et fouléz, leurs terres destruites et desertes, villes et chastiaulx trebuchiéz par divers ennemis, ne vouldra estre repris ne de nul contredit sur peine de mort. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 120)
[2] la tierce de solonnel clergié en plusieurs universelz estudes, et par especial à Paris ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 124)
[3] Comme tout ne se puisse dire ensemble encores durant la matiere de ce que consiste la vertu de clemence sur laquelle encommençay ceste IIJ.e partie de ce livre, et tousjours suivant matiere de paix en bel gouvernement de prince de tout ce qui touche les estas universelz de la policie, m'enbelist retourner encores à parler de lui à propos de monstrer comment par clemence et benignité prince puet acquerir amistiéz d'estrangers et privéz, terres et avoirs plus que par guerres ne excercice d'armes, ne par rigueur. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 138)
[4] Ainsi par le commun esgart des peuples universelz furent commencées premierement propres seigneuries au siecle, et adonc un chascun prince en sa juridicion parti son peuple en ordre de plusieurs parties et fist ses establissemens selon son esgart, dont, pour ce que ilz, comme bien avisiez, considerast chose estre impossible à l'entendement et memoire d'un tout seul homme, tout soit il savant, de si cler veoir, comme font pluseurs sages, esleut quantité de ses Anciens des plus expers et de meilleur jugement pour estre ses conseilliers. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 113)
[5] toutesfois jamais ne les porta ou soubstint en ceste querelle, mais les habandonna et desavoua, par cris publicqs et universelz; (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 245)
[6] D'aucuns remèdes universelz comme purgier, saigner, ventouser et autres choses préservatives de la boce. (LA HAYE, P. peste, 1426, 114)
[7] Si enfanta une fille qu'ilz nommerent par la signification de son advenement Katherine, car Katherine est interpretee ruyne des universelz dieux. (S185, 181)
[8]Et est à noter que les roiz et princes dont j'ay cy devant traicté, depuis le roy Runvallon jusques au roy sainct Gicquel ou Judicael, ne furent roiz universelz de Bretaigne ; (S185, 304)

Fermer la fenêtre