C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de umeur dans 7FMR 
11 attestations 
 Page /2 

[1] car la Puissance Vegetative jamais ne repose, avecquez ses filles Nutritive, Formative, Assimilative et Unitive, qui sont en continuel oeuvre en leurs forges, dont les souffleiz bouffent par les membres espris de vie, de mouvement et de congnoissance, pour rapaisier le dommage de l'umeurradical, dont partie se consomme et degaste en chacun moment. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 24)
[2]Ces .III. pouetes dis, par maniere de fictions et de parolles transumptives parlans des choses de nature, disoient que Occean, c'est a dire la mer ou l'abisme ou a tres grant inundacion d'yaues, et Thetis, qu'ilz disoient la deesse d'umeur, sont parens de generacion. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 63)
[3] Et quant vient vers la Saint Martin, Fueille et flour et toute verdure Couvient tourner en pourreture Pour le froit et les temps divers Qui s'approuchent, pour les yvers Qui trenchent d'arbres et de prée Tout le vert a leur froide espée, Et se boute l'umeur en terre: On ne scet lors la flour ou querre, Tant est sec, perdu et desmis. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 191)
[4] Et si comme li ruisseaulx plains D'yaue douce arrouse la terre Et qu'elle fait par l'umeur querre Et par la vertu du souleil Au vergier fruit gros et vermeil Plus habondant et plus valable Au cultiveur, par ce semblable Le jardin de l'ame divine, Quant de larmes fait sa cretine Et les espant par influence Sur son pis en grant repentence Et en vraie contriction, Et le fruit d'operacion Est arrousez avec la grace Du saint Esperit qui efface La seicheresce du jardin, Et le souleil dès le matin De charité ou vergier rayeEt rousée, avant qu'il ait raye Celestial la terre arrouse; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 201)
[5] Li feux deseche et fait ardoir L'umeur des charnelz voluntez, Quant courraiges en est temptez. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 217)
[6] C'est assavoir, que en mars ne en avril que les arbres ont habondance d'umeur, ne doivent estre les arbres couppez pour nefz faire; (BUEIL, II, 1461-1466, 55)
[7] ains le doivent estre en juillet et en aoust, lorsque l'umeur des arbres commence à seicher; (BUEIL, II, 1461-1466, 55)
[8] ORGUEIL DEDALUS enseigna Icharus son filz comment il devoit voler et issir de la prison avec lui, et lui donna certaines rigles, c'est assavoir qu'il n'alast ne trop bas ne trop hault en volant : car s'il aloit trop bas l'umeur de la mer lui apesantiroit ses eles, et s'il aloit trop hault la chaleur du souleil lui fondroit la cire dont ses eles estoient acouplees ; (7006, 185)
[9] Car Chaleur, je vous asséure, Se combat encontre Froidure, Et Froidure par sa valeur à son povoir vaint la Chaleur, Pareillement l'Umidité Et la SÉcheur en vérité Se combatent mutuement Et en oultre, certainement, Force de chaleur, jour et nuit, Gaste l'umeur et la destruit, Et l'umeur quiert souvent, sans faindre, La chaleur gaster et extaindre, Pour laquele noise et riote, Comme Ypocras le traite et note, L'estat du corps tousjours se changeEt seuffre en soy maint mal estrange, Et par foiz tele discrasie Qu'il en convient perdre la vie, Maiz, pour cela que cest tempeste Si est commune à toute beste, Fault démonstrer par autre voie Et déclarer, Dieu nous doint joie, La meschante production Et trop grant imperfection De nostre vie corporèle Et progression temporèle. (LA HAYE, P. peste, 1426, 65)
[10] Car Chaleur, je vous asséure, Se combat encontre Froidure, Et Froidure par sa valeur à son povoir vaint la Chaleur, Pareillement l'Umidité Et la SÉcheur en vérité Se combatent mutuement Et en oultre, certainement, Force de chaleur, jour et nuit, Gaste l'umeur et la destruit, Et l'umeur quiert souvent, sans faindre, La chaleur gaster et extaindre, Pour laquele noise et riote, Comme Ypocras le traite et note, L'estat du corps tousjours se changeEt seuffre en soy maint mal estrange, Et par foiz tele discrasie Qu'il en convient perdre la vie, Maiz, pour cela que cest tempeste Si est commune à toute beste, Fault démonstrer par autre voie Et déclarer, Dieu nous doint joie, La meschante production Et trop grant imperfection De nostre vie corporèle Et progression temporèle. (LA HAYE, P. peste, 1426, 65)

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre