C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de treziesme dans 7FMR 
7 attestations 
 Page /1 

[1] D'une Sebille de haulte extracion Jadis a Romme prenosticacion Cinq cens ans a fut es Rommains donnee, Disant c'un jour viendroit sans fiction Ung jeune Charles qui coronacion Prandroit en France sur la treziesme annee, Par qui seroye si treshault couronnee, De haulte gloire et louenge immortelle, Qu'on n'en list poinct es croniques de telle ; (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 122)
[2]LA TREZIESME JOIE (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 95)
[3] La treziesme joie de mariage si est quant celui qui est marié est mis en la nasse et demoure avecques sa femme .V. ou .VI. ans ou plus, et si a esté si beneuré, ce lui semble, qu'il a trouvé une tres bonne femme et sage et si a vescu avecques elle en grans plesances et deliz. (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 95)
[4] Le treziesme chappitre, ouquel chappitre est declairié la difficulté premise. (CRAP., Cur Deus, De arrha B.H., c.1450-1460, 188)
[5] et lequel duc Amé avoit paravant renuncé à sa seignorie, et icelle mise ès mains de son filz, et s'estoit rendu au lieu de Ripaille lez Tonon,en une confrarie et ordre de chevaliers qu'il avoit fondée, luy treziesme, de chevaliers moult honnorables et de grande recommandacion. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 261)
[6] et fit publier ung an devant, par tous les royaulmes chrestiens, une emprinse d'armes, et y envoya roys d'armes, heraulx et poursuivans à ses despens, en intencion que luy, treziesme de nobleshommes, garderoient un pas, le temps et terme de six sepmaines, pour combatre et faire armes, fust à pied fust à cheval, à tous nobles hommes venans à icelluy pas. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 283)
[7] Pierre de Bauffremont, chevalier, seigneur deCharny, de Molinot et de Montfort, luy treziesme de chevaliers et escuyers, natifz ou subjectz de la duchié et conté de Bourgoingne, nobles hommes de quatre lignées, et sans vilain reproche, font assavoir à tous nobles hommes, excepté ceulx du royaulme de France et des pays et subjectz du duc de Bourgoingne, qu'ilz tiendront un pas six sepmaines durant, l'an mil quatre cens cinquante trois, en la charme de Marcennay près de Dijon, pour faire armes à tous nobles hommes des condictions dessusdictes, soubz le jugement du duc de Bourgoingne; (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 284)
[8] et, selon mon souvenir, le treziesme jour du mois dessusdit se presenterent les deux chevaliers pardevant Loys monseigneur, conte de Nevers, commis par monseigneur de Bourgoingne, son lieutenant, juge en ceste partie, environ huict heures du matin. font assavoir à tous nobles hommes, excepté ceulx du royaulme de France et des pays et subjectz du duc de Bourgoingne, qu'ilz tiendront un pas six sepmaines durant, l'an mil quatre cens cinquante trois, en la charme de Marcennay près de Dijon, pour faire armes à tous nobles hommes des condictions dessusdictes, soubz le jugement du duc de Bourgoingne; (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 302)
[9] Or elle est appellée Equinoctiale, pource que non seulement en tous temps et saisons les jours et les nuicts y sont tousjours esgaux, mais aussi parce que quand le soleil est droit en icelle, ce qui advient deux fois l'année, assavoir l'onziesme de Mars, et le treziesme de Septembre, les jours et les nuicts sont aussi esgaux par tout le monde universel : tellement que ceux qui habitent sous les deux Poles Arctique et Antarctique, participans seulement ces deux jours de l'année du jour et de la nuict, dés le lendemain, les uns ou les autres (chascun à son tour) perdent le soleil de veuë pour demi an. (S746, 142)
[10]Le treziesme dudit mois de Febvrier que le temps estoit beau et clair, apres que nos Pilotes et maistres de navires eurent prins hauteur à l'Astrolabe, ils nous asseurerent que nous avions le soleil droit pour Zeni, et en la Zone si droite et directe sur la teste, qu'il estoit impossible de plus. (S746, 144)

Fermer la fenêtre