C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de trasse dans 7FMR 
5 attestations 
 Page /1 

[1] Je trasse, je vois, je passe, Je tourne, je vire, je rapasse, Tousjours veil vivre plaisamment. (Sots mal., c.1480, 77)
[2] or vouldroie Que par cy venist beste a trasse, Si que mes chiens aler laissasse Pour courre aprés. (Mir. st J. Paulu, c.1372, 101)
[3] j'en voy la trasse A ta face, Venu des cieulx pour tous saulver. (Pass. Auv., 1477, 131)
[4] M'ame est entré en la trasse Qui me casse ; (Myst. st Bern. Menth. L., c.1450, 35)
[5] Il n'ose aller en nulle place De plat pays ne de villages Se des gens n'a une grant trasse, A qui il fait des avantages, Et si n'a que cent francz de gaiges Pour tout son estat maintenir, Luy quinziesmë et deux mesnages, Et si luy fault tout soustenir. (RÉGN., F.A., 1432-c.1465, 174)
[6] Si le vindrent dire la ou Hanibal estoit logé et ceulx de Bethencourt estoient, qui tiroient de l'arc et de l'erbalestre, et leur dirent comment ilz avoient trouvé la trasse des anemis. (6206, 271)
[7]Au surplus il se peut faire que le veneur par les signes cydessus descrits ait la cognoissance de l'aage et beauté du cerf,mais soit encor ignorant et incertain de son giste, et lieu où ille puisse destourner : parquoy pour en estre asseuré faut qu'ilait un limier qui soit fort bon explorateur, et ait l'odorat etsentiment fort exquis : afin de pouvoir plus facilement sentirla trasse et voyes du cerf : et ce pendant le veneur ne doit estreignorant des lieux en general esquels le cerf se retire, lesquelssont divers, selon les mois et saisons de l'an : car les cerfs changentde lieu et viandis tous les mois, selon que le soleil hausse,à ceste cause au mois de Novembre, faut cercher les cerfs auxbrandes et bruyeres, desquelles ils vont viander les pointes etfleurs pour se remettre en nature apres le rut. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 140 r°)
[8]Voila comme le veneur pourra estre enseigné des lieux engeneral, où se retire le cerf, afin qu'il ne le cerche autre part,où il n'a accoustumé de faire sa demeure : or apres que par lesmoyens qu'avons descrits il sera asseuré du lieu, ne luy resteraplus que de sçavoir le giste particulier : et pour en faire soingneuserecherche, faudra que de bon matin se transporte aulieu où il cognoistra estre la retraitte du cerf, pour l'heureet temps present, comme avons declaré, et avec soy menerason limier de nuit, pour en sentir la trasse, luy ayant premierementabreuvé les nazeaux de fort bon vin-aigre, afin qu'il aitmeilleur sentiment : pourra aussi prendre indice par les autresenseignements qu'avons specifié, à sçavoir des foulees du cerf,des portees, des fumees, des alleures, des abbateures, et dufrayouer qu'il pourra rencontrer en son chemin : combien quele veneur en cest endroit, se doit gouverner selon la diversitédu lieu où il fait la recherche, car autre ruze de trouver le gistedu cerf doit estre observee és taillis, autre és gaignages, autreés bois de haute fustaye, qui se doit plustost cognoistrepar l'experience et pratique de la chasse, que par les escritsqu'on en pourroit faire : aussi pour eviter prolixité n'en parlerayplus outre. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 140 v°)

Fermer la fenêtre