C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de trahy dans 7FMR 
29 attestations 
 Page /3 

[1] Lors se tindrent ilz pour trahy ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 153)
[2]) Adont se tint il pour trahy ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 51)
[3] Et avec ce est à savoir que Nostre-Seigneur veult, si que tesmoingne son Saint Euvangille, que meismement on aime son ennemy, et que pour lui on prie, et que on soit plus dolent de ce que il grieve l'ame de lui-meismes en persecutant et courrouce Dieu que de l'injure que on reçoit, à l'exemple de Jhesu-Crist, à qui plus desplut le desespoir de Judas que de ce qu'il le ot trahy. (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 31)
[4] Or avoit ledict duc passé ce terme de beaucoup de jours, et ceste seulle craincte et ambicion de Nancy luy fist bailler ledit connestable, comme avez ouy, tout ainsi comme, en ce propre lieu de Nancy, il avoit commis ce cryme, justement après qu'il eut remys le second siège et fait mourir ledit Sifron (lequel il ne voulut ouyr parler, comme homme qui avoit jà l'ouye bouchée et l'entendement troublé), fut en ceste propre place deceü et trahy par celuy dont plus se fyoit et par adventure justement payé de sa desserte pour les cas qu'il avoit commis dudict connestable et par avarice de ladicte ville de Nancy. (COMM., II, 1489-1491, 140)
[5] Car tout ainsi que, par dessus le sauf-conduyt et feableté que avoit en luy ledict connestable, il le livra pour estre mis à mort, tout ainsi par le plus feable de son armée, c'est à dire par celuy en qui plus il se fyoit, fut-il trahy, par celuy, dis-je, qu'il avoit recueilly vieil et povre et sans nul party et qu'il avoit souldoyé à cent mil ducatz l'an, dont il payoit ses gens d'armes par sa main, et d'autres grans advantaiges qu'il avoit. (COMM., II, 1489-1491, 141)
[6] Or avoit ledict duc passé ce terme de beaucoup de jours, et ceste seulle craincte et ambicion de Nancy luy fist bailler ledit connestable, comme avez ouy, tout ainsi comme, en ce propre lieu de Nancy, il avoit commis ce cryme, justement après qu'il eut remys le second siège et fait mourir ledit Sifron (lequel il ne voulut ouyr parler, comme homme qui avoit jà l'ouye bouchée et l'entendement troublé), fut en ceste propre place deceü et trahy par celuy dont plus se fyoit et par adventure justement payé de sa desserte pour les cas qu'il avoit commis dudict connestable et par avarice de ladicte ville de Nancy. (COMM., II, 1489-1491, 140)
[7] Car tout ainsi que, par dessus le sauf-conduyt et feableté que avoit en luy ledict connestable, il le livra pour estre mis à mort, tout ainsi par le plus feable de son armée, c'est à dire par celuy en qui plus il se fyoit, fut-il trahy, par celuy, dis-je, qu'il avoit recueilly vieil et povre et sans nul party et qu'il avoit souldoyé à cent mil ducatz l'an, dont il payoit ses gens d'armes par sa main, et d'autres grans advantaiges qu'il avoit. (COMM., II, 1489-1491, 141)
[8] Car mes biens et mes effors, Mes dous espoirs, mes confors, Ma joie et l'onneur de my, Mon cuer, m'amour, mes depors Et mes amoureus tresors M'ont de leur grace bani,Par faus et mauvais rapors Et par envieus enors Qui m'ont faussement trahy. (MACH., Les lays, 1377, 371)
[9] Si se leverent et vindrent aux fenestres de la porte et commenchierent à cryer: " Trahy! (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 216)
[10] ma chiére dame et amie, Deceu m'avez et trahy Se vous n'avez de moy mercy, Que vous vueillez par vostre grace Que de vous ma voulenté face Tout maintenant, puis qu'ansi sommes, Sanz plus de femmes ne plus d'hommes: Vous plairoit il? faussement trahy. (Mir. abbeesse, 1340, 72)

29 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre