C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de toult dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Se j'ay bien fait, plus ne m'en sens, Cela ne me toult ne me donne, Car au trespas de la tresbonne Tout mon bienfait se trespassa. (CHART., B. Dame, 1424, 333)
[2] Ce que tu as tollu n'est pas digne d'estre offert, et ce que tu offres ne toult l'indignation divine. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 174)
[3] Lors y commencay a lire, Et en lisant passay l'ire Et l'anuieuse pesance Dont j'estoie en mesaisance (Car bon exemple aide moult A confort et anuy toult), Quant ou livre remiray Les torsfais et m'y mirayQu'on fist a Boece a Romme, Qui tant yert vaillant preudomme Et a tort fu exillié Pour avoir bien conseillié Et au bien commun aidier. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 9)
[4] Ces deux causes font la personne estre saige, se faulte d'entendement ne lui toult. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 123)
[5] L'ire des enfans toult et brise Avecques leur perversité, Les despens et l'adversité Des chamberieres et ancelles, Le dangier et le parler d'elles. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 82)
[6] David par femme se doubta De perdre de son Dieu la grace: Fole femme toult et efface Honneur, sens et chevalerie, Puissance de corps et clergie. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 182)
[7] La grant ardeurAssiduele d'avoir querre, Qui aux narines toult et serre Par celle cure seculere L'odeur flairant, luisant et clere Du bon fruit d'operacion, Qui par son odoracion Et par les fleurs de bonnes oeuvres Et des vertus les pueurs cueuvres De la char immonde et mauvaise Par purté de cuer; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 232)
[8] Et ce c'om a le bis tenu Longuement en l'eaue et mouillé Et puis au souleil desechié, Signifie que la pensée Qui estoit par pechié troublée, Quant elle est par effusion De larmes de contriccion Mouillée par le devot oeil, Et puis est seichée au souleil Des raiz de contemplacion, Adonc la luminacion Lui vient de la divine grace, Qui son pechié toult et efface Et fait l'ame clere et luisant. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 250)
[9] Et de toult ce rend par an à mon dit seigneur IIII souls à la Toussains, ung capon et une geline, trois oeufs pour regard, au terme de Noel, VI boisseaus d'avaine pour la coustume du bosc et un bastel pour estluse au terme de Noel, X oeufs III peches à Pasques, fenages, lavages, corvées de chevaulx quant les lieux sont garnis, avecquez les drois du forestier acoustumés, et XXI deniers de taille à la Saint Jehan Baptiste. (6205, 446)
[10] Item VI vergues de terre, tenans d'un costé à Robin Pance, d'aultre costé Gieffré le Parmentier et d'un boult Thomas Bourdin à cause de sa femme, et la tiennent les hoirs Alis de Genestay et ne me rendent riens du toult; (6205, 447)

Fermer la fenêtre