C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de touchent dans 7FMR 
51 attestations 
 Page /6 

[1] Et, se tu veulxresponce à tes chargans parolles qui touchent des places habandonnees sans gueire de defense, je te dy, pour plus avant entrer, que aussi en trouveras tu qui moult puissamment ont esté defendues sans point de secours, et est force que en guerre si entremeslee et dangereuse ait des biensfaiz et des faultes; (CHART., Q. inv., 1422, 42)
[2] Doncques se leurs douleurs morteles Par le fait des fuitifz sont teles, Trop plus pres me touchent qu'a elles. (CHART., L. Dames, 1416, 299)
[3] Ceste s'estent à donner voulentiers biaux dons, et quant ycelle est bien ordonnée s'empoie à IIIJ. manieres de gens pour IIIJ. raisons, c'est assavoir premierement aux povres et en choses qui touchent aumosne pour l'amour de Dieu principalment [lequel bien fait en charité est si acceptable à Dieu que sans lui nul autre ne lui pourroit plaire, et là où il est ne pourroit avoir faulte des autres vertuz, et pour ce dit l'auctorité que charité est racine de touz biens] ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 149)
[4] Mais voy ci qui deçoipt les ouvreurs en ycelle art : que ilz dient et touchent que, comme il n'appartiengne qu'aux ignorans ruraux soit descouvert si noble secret, pour le bien des soubtilz l'ont voulu si mucier que des rustiques ne leur soit tollu ne fortrait. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 82)
[5] -- Et quant au sauvement du corps que j'ay dit que le vray amoreux tel puet estre sauvé en ame et en corps: aprés le sauvement des sept pechiés mortelz qui touchent a l'ame je vous diray le sauvement du corps, et par pluseurs façons, dont le premier est sur le fait d'amours. (LA SALE, J.S., 1456, 29)
[6] " -- " Monseigneurs ", dist l'escuier, " je parleray tout hault, car elles touchent à vous et messeigneurs qui chy sont. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 55)
[7] mais pour tant que je ne les vey mie sceellées ne approuvées, ainsy comme telz choses doivent estre, qui touchent si grandement que d'ung petit prinche au regard du roy de France, avoir deffiet, si hault, si noble et si puissant roy que le roy de France, je n'y adjoustay point de foy ne de credense. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 229)
[8] Ha, pour [infames] je [les] tiens Touchent [ils] a l'honneur des dames, Et, par Dieu, ilz sont [trop] infames, Ilz ne scavoyent plus que dire, Vont ilz sur les dames mesdire? (S. fol, c.1480-1490, 7)
[9] Et n'est pas de merveille se le dit Jouvencel est parvenu à icellui hault estat de politique, veu qu'il a eu si bon commencement et si bon moyen, comme il appert ès deulx premiers livres qui touchent sa conduitte ès deux premiers estas, c'est assavoir, monostique et yconomique. (BUEIL, II, 1461-1466, 187)
[10] Et les cielz des planetes qui sont plus bas touchent l'espere qui est desus eulz et touchent un l'autre. (ORESME, C.M., c.1377, 384)

51 attestations 
 Page /6 
Fermer la fenêtre