C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tarder dans 7FMR 
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[1] Fortune fait son bien tarder, Dont fort est soy contregarder:A coup adviennent Ses tours qui d'ordre point ne tiennent, Maiz si au rebours se maintiennent Que aux bons les adversitez viennent, Et sont foulez Et par Fortune triboulez, Dont mains cuers en sont adoulez, Quant bien sont en amours coulez. (CHART., L. Dames, 1416, 235)
[2] Adont, sanz tarder, Vint la royne celle part, Qui de beauté ot si grant part, De sens, d'arroy et de maniere, Qu'en ce monde plus belle n'iere, Plus sage, ne a qui mieulx seïst A faire quanque lui seïst. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 267)
[3] " le commanda A occire adés, sanz tarder, Car, par ce, se cuida garder De la mauvaise destinee,Qui ainsi estoit destinee : " Que l'enfent occire devoit Le pere, s'il loisir avoit ", Car ainsi en avision, Par moult estrange illusion, L'ot veu le pere, en son dormant. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 285)
[4] " En Delphes ala, sans tarder, Au dieu Appolin demander Et requerir qu'il lui revelle Ou ouyr en pourra nouvelle. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 287)
[5] pour nul loyer Ne vouloit congié ottroier De passer en l'isle, ou estoit Le mouton, mais ja s'apprestoit D'y aler, ne vouloit tarder, Plus ne l'en peüst nul garder,Quant Medee, un jour, l'araisonne, En disant : " Ta belle personne Me contraint a dire follie, Et ce fait Amours, qui me lie En t'amour, tout soie pucelle, N'ay je pouoir que je le celle, Dont c'est moult grant descouvenue ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 37)
[6] Mais, pour son honneur mieulx garder, Veult que, la nuit, sans plus tarder, A force, ou temple la ravisse ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 66)
[7] Si les assailly, sanz tarder, Et fist tant et sa gent o ly Que .XXXII. nefz leur tolly Luculus, devant la cité, Ou fuy, par necessité, Mitridatés, pour la tourmente ; (CHR. PIZ., M.F., IV, 1400-1403, 14)
[8] Julïus Cesar, sanz tarder, Contre luy vint, a host bannye ; (CHR. PIZ., M.F., IV, 1400-1403, 26)
[9]ITEM, la tardesce, quant est à proferer, les parolles doit estre par apoint, car tout ainsi que hastiveté y messiet, fait le trop tarder de l'une parolle à l'autre, si comme se on s'escoutast parler et forgiast on ses dis. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 169)
[10] Et moy, com celle qui vouloit Tout enquerir, lors sanz tarder Pris environ moy regarder. ainsi que hastiveté y messiet, fait le trop tarder de l'une parolle à l'autre, si comme se on s'escoutast parler et forgiast on ses dis. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 89)

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