C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de sauroit dans 7FMR 
122 attestations 
 Page /13 

[1] La cause pour quoy secretement doit estre c'est pour doubte que vainegloire, qu'il appelle la senestre, qui, tant est soubtil pechié, par temptacion d'ennemy de vouloir estre reputé bon, se fichast en la personne qui publiquement la feroit, mais qui de ce pechié bien se sauroit garder, et que on la feist pour donner bon exemple à autrui de conforter les povres, mieulx seroit la donner en publique et devant les gens qu'en secret, et semblablement est de peleriner et faire les oeuvres de misericorde et tous autres biens, lesquelles choses, par especial à princes et princesses et toute puissant gent, s'en entencion de donner bon exemple le font et sans vaine gloire sont de plus grant merite que à autres gens, pour ce que occasion d'umilité et bien faire donnent, et les choses veues faire ou dire, soit bien ou mal, à grans seigneurs ou dames, plus sont considerées et plus tournent à exemple que d'autres personnes, et par ainsi pues-tu veoir que l'entencion juge l'omme, dont me semble que dire puis sans mesprendre et te ramentevoir pour ton reconfort les grans dons et graces que receues as de ton Createur, qui souffisans sont, s'en toy ne tient, de te mettre ou ciel apres ceste vie, mais que bien en uses et à bien vivre au monde, es quelles choses (louez en soit Dieux! (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 37)
[2] Ses pensées et conclusions estoyent grandes, mais nul homme ne les sauroit mectre à fin se Dieu n'y eust adjouxté de sa puissance. (COMM., I, 1489-1491, 38)
[3] Il pourroit trouver quelque affetée à Paris qui luy sauroit bien dire tant de belles parolles qu'elle luy feroit envye de revenir " et que ses predecesseurs avoient trop esté à Paris et en Normandie et que la compaignie de l'autre ne ne valloit riens deça la mer; (COMM., II, 1489-1491, 68)
[4] et n'y sauroit mectre le remède que ung saige roy. (COMM., II, 1489-1491, 216)
[5] Et ne sauroit advenir cas si soudain où l'on ne puisse bien appeller quelques personnaiges, telz que l'on puisse dire: " Il n'est point fait sans cause ", et à cela ne user point defictionny entretenir une petite guerre à volunté et sans propos, pour avoir cause de lever argent. (COMM., II, 1489-1491, 217)
[6] et n'y sauroit mectre le remède que ung saige roy. (COMM., II, 1489-1491, 216)
[7] Et ne sauroit advenir cas si soudain où l'on ne puisse bien appeller quelques personnaiges, telz que l'on puisse dire: " Il n'est point fait sans cause ", et à cela ne user point defictionny entretenir une petite guerre à volunté et sans propos, pour avoir cause de lever argent. (COMM., II, 1489-1491, 217)
[8] Et luy feïst le roy obedience filialle en toute humilité que roy sauroit faire. (COMM., III, 1495-1498, 90)
[9] Et tant de milliers de chrestiens estoient prestz à se rebeller, que nul ne le sauroit penser. (COMM., III, 1495-1498, 103)
[10]On ne sauroit dire meilleures parolles que tousjours me disent du roy et m'asseurent de ne riens faire contre luy. (0304, 200)

122 attestations 
 Page /13 
Fermer la fenêtre