C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de salver dans 7FMR 
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[1] Et ainsi pourroit l'en dire pour salver les dis d'Aristote; (ORESME, C.M., c.1377, 70)
[2] Or est il ainsi que pour salver les apparences des mouvemens du ciel lesquelles ont esté apparceues et cogneues ou temps passé par observacions, il convient par neccessité mettre que aucuns des cielz sont excentriques et aucuns epycicles. (ORESME, C.M., c.1377, 284)
[3] Item, contre ceste response et au propos principal est ou ciel instance manifeste, car pour salver les apparences et les experiences des mouvemens du ciel, il convient de neccessité confesser que ou ciel sont aucuns corps celestielz speriques appelléz epicicles, et que chascun tel epicicle a mouvement circulaire propre a soy environ son centre autre que le mouvement du ciel en quoy est cest epicicle. (ORESME, C.M., c.1377, 368)
[4] Mais contre ceste opinion laquelle est en ce propos la plus vraiesamblable et la plus raisonnable, est une forte instance: car selon les experiences certaines qui ont esté pieça par les anciens observees et gardees quant au mouvement de la lune, l'en ne pourroit salver les apparences que l'en voit et a veues touz temps sans metre cecle epicicle ou ciel de la lune, si comme mettent les astrologiens. (ORESME, C.M., c.1377, 458)
[5] Or appert donques que par le signe par lequel Aristote veult prouver que la lune ne tourne pas en son lieu, c'est a savoir parce que la face de elle nous appert touzjours en une maniere, par ce signe meisme appert que il convient mettre le contraire de ce que Aristote dist, supposé que la tache soit en la lune comme dit est et que elle soit meue en l'epicicle comme si est, car autrement ne pourroit l'en [salver] les apparences, si comme il fu touchié ou .XIIIe. chapitre. (ORESME, C.M., c.1377, 460)
[6] T. Mes il se adheroient a leurs raysons et opinions et se efforçoient de les attraire a salver les experiences par aournemens de paroles. (ORESME, C.M., c.1377, 514)
[7] Et donques se l'en peust salver que Dieu aloingna le jour ou temps de Josué par arrester le mouvement de la terre ou de la region de cibas seulement laquelle est si tres petite et aussi comme un point ou resgart du ciel, sans mettre que tout le monde ensemble fors ce petit point eust esté mis hors de son commun cours et de son ordenance et meismement tielz corps comme sont les corps du ciel, ce est moult plus raisonnable. (ORESME, C.M., c.1377, 536)
[8] Mais je tien que tel moien ne est [en] rien cause efficiente de tel mouvement, soit naturel, soit violent, et ceulz qui tiennent le contraire ne pourroient par ce salver pluseurs experiences; (ORESME, C.M., c.1377, 610)
[9] Et ces philosophes, pour ce que il veulent salver leur supposicion, ne dient que tout corps sensible soit divisible; (ORESME, C.M., c.1377, 640)
[10] Et encore ne se recorderent il onques de dire la cause de ce que aucuns corps bien grans sont plus legiers que telz sont moult plus petiz, et si ne appert par leur diz comment l'en puisse salver les apparences que l'en voit sensiblement. (ORESME, C.M., c.1377, 664)

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