C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de salaire dans 7FMR 
79 attestations 
 Page /8 

[1]Mais, pour neant, les plus d'avoir Garnis, seulement pour le nom D'estre grans, voulsissent ou non, Eureux estoit qui pouoit faire Leur plaisir, sans preu, ne salaire. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 48)
[2] Se fait aussi laquelle vient de convoitise si que firent les faulx serviteurs du roy Daire qui occirent leur seigneur [pour cuidier complaire au Roy Alixandre] et en avoir salaire, ou ceulx qui tuerent le vaillant chevalier Pompée pour la faveur de Cesar. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 94)
[3] Voulenté de plusieurs choses sont voirement en gent de commune, si que dit est, maiz afin que leurs vagues desirs cessent, ne que plus les semblables maulx passéz ne puissent ensuir, est bon me semble que le prince, tant pour faire son devoir principalment vers Dieu comme afin que cause n'ait peuple de plus murmurer ne eulx tenir malcontens, que il le gouverne deuement et soubz tres bonne justice, ne les seuffre estre fouléz ne pilléz par gens d'armes ne de personne, les deffende diligenment de tous ennemis, si que fait le bon pastour ses brebis, et que faire le doit et vueille et ordonne que se riens est pris du leur ou de leur paine que tantost soient paiéz et contentéz, car dit le sage : Ne tiens le salaire du laboureur du soir au matin afin que maudicion ne te nuise ne prengne sur eulx suscide. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 137)
[4] Par ainsi devisa à faire la maniere comment on faisoit le dit azur, et par experience de fait lui monstra, et le fist devant lui, et après lui demanda son salaire ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 77)
[5] L'argu de ceste demande ala tant avant que aux oreilles du roy Charles vint, et, comme il voulsist ouir les parties, le premier clerc dist que, comme bien et bel eust moustré à l'autre à faire l'azur, selon la couvenence, laquelle estoit qu'il en aroit cent francs, demandoit son salaire, et requeroit au roy qu'il lui en feist droit ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 77)
[6] Chascuns a son art mechanique En ce monde pour en servir, Pour gaingnier et pour desservir La grace, l'onneur et louange De sçavoir faire chose estrange Et d'avoir loier et salaire Pour sa vie, qui le scet faire Et veult, pour oiseuse chacier Que nulz homs ne doit pourchacierComme chose fausse et amere Qui de tous maulx est droicte mere. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 299)
[7] Argent luy sera presenté, Car son salaire a rien ne tient. (LA VIGNE, S.M., 1496, 211)
[8]«Soubz ce sercueil, le recueil de la plume Par divers vers deçà et delà plume L'orde vilaine, qui par cas trop hardi En son parquet, par quaterreuse enclume N'ont sçeu par qui, par caterreuse escume Elle cucume le solaire bondi Le franc des francz, salaire rebondi Le regent gent et des donneurs d'honneurs Des or donneurs tant aux desordonneurs Qu'aux adonneurs en bien le cler des clers Et du Palais le paragon des clercs. (LA VIGNE, Compl. roy Bazoche M.R., 1501, 409)
[9] Ces trois leur donnent tel salaire Qu'il reçoivent de jour en jour Cent joies pour une dolour. (MACH., D. verg., a.1340, 32)
[10] Après Grace, Pitié revient Qui moult doucement se maintient, Et dit que Cruautez a tort Qui l'amant vuet mettre a la mort, Pour ce qu'il a rouvé le don De la joie, car en pardon Ne doit mie tousjours servir, Et qu'il fait mal de retenir Son guerredon et son salaire; (MACH., D. verg., a.1340, 44)

79 attestations 
 Page /8 
Fermer la fenêtre