C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de sagesse dans 7FMR 
37 attestations 
 Page /4 

[1] Pour ce est il de soy veritablement et sage et bon, car sagesse et bonté sont tiltres de perfection, et toute perfection est en lui et procede originelement de luy. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 157)
[2] Car dès en fleur de juenece, par grace de Dieu, avisant par grant prudence que c'est chose comme noble et tres necessaire à prince, quelque soit le petit nombre des ans, avoir cuer meur et congnoissance de ce que est à faire et de ce que est à laissier, delaissa tous les meurs des juenes, se disposant du tout en ce que sagesse enseigne. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 68)
[3] Et pour ce, à propos de sage roy, tres redoubté prince, que c'est sagesse se puet demonstrer seulement, si que dit est, par bien ouvrer, pour laquelle chose declairier comme exemples entrepaséz avec les causes donnent communement plus grant impression des choses que ne font seulement les raisons, n'y voy meilleur preuve de t'aprendre à gouverner en tout le effect de la prudence qui t'est propice qu'encores dire de ton dit ayol duquel de tant que de sang descendus lui es plus prouchain te doit embelir ouyr de ses nobles faiz et t'y confourmer et prendre exemple et de cestui, quoy qu'en autre livre propre de ses fais en ay autre foiz plus à plain parlé, neantmoins, pour ce qu'il est expedient en ce present volume fait en ton singulier nom le ramentevoir, ne me soit reprouchié ne tenu à reduter. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 70)
[4] car c'estoit l'escharboucle des princes de son estat en beaulté, en bonté, en humanité, en sagesse, doulceur et benignité. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 309)
[5] Car depuys l'advenement Jhesucrist estoit appellee pour sa nobillité, proësse, sagesse, et habillité deesse des armes, victorieuse de tous vacarmes et appuy de gentilz gendarmes. (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 114)
[6] Et pour ce que c'iert court roial, Y vinrent par especial Pallas, deesse de sagesse,Juno, deesse de richesse, Et moy qui Venus sui clamee, Des amans servie et amee, Car je sui deesse d'amour; (MACH., F. am., c.1361, 203)
[7] Minerve est deesse et maistresse Et dame de toute sagesse. (MACH., P. Alex., p.1369, 6)
[8] Le general plain de sagesse L'excellentë et grant haultesse Court de parlement [souveraine] Sur le pain el a mis bon rum. (Sots, c.1480-1500, 272)
[9] XLIX A maint homme [moi, la belle Heaumière] l'ay reffusé [mon amour], Qui n'estoit a moy grant sagesse, Pour l'amour d'un garson rusé, Auquel j'en feiz grande largesse. (VILLON, Test. M., 1461-1462, 53)
[10] Fresche beauté, tresriche de jeunesse, Riant regard, trait amoureusement, Plaisant parler, gouverné par sagesse, Port femenin en corps bien fait et gent, Haultain maintien, demené doulcement, Acueil humble, plain de maniere lye, Sans nul dangier, bonne chiere faisant, Et de chascun pris et los emportant ; (CH. D'ORLÉANS, Ball. C., c.1415-1457, 25)

37 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre