C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de retray dans 7FMR 
12 attestations 
 Page /2 

[1]Quant l'enfent fu auques percreu, Com cil qui toudis ot creu Que le pastour son pere fust Et que sa femme porté l'eust, Leur bestes menoit en pasture, Chacun jour, mais a sa nature Sperticus retray, sanz faille, Car, de façon, de corps, de taille, De maintien, de corps et d'arroy Bien sembloit estre filz de roy, Mais tant par avoit fier courage Que tous les pastours du boscage L'eslirent a sur eulx roys estre, Et que sires en fust et maistre ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 194)
[2] Aprèssouper se retray le roy, avec lui le filz de l'Empereur, et tant de barons comme entrer pot, en la chambre de Parlement, et là jouerent selon la coustume les menestrelz de bas instrumens, si doulcement comme plus se peut, et là estoient assis les .II. roys en .II. haultes chaieres, où sus chascune ot ciel brodé de fleur de lis d'or. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 108)
[3] et après se retray le roy en sa chambre, et le filz de l'Empereur fist convoyer par ses freres en sa chambre. de Parlement, et là jouerent selon la coustume les menestrelz de bas instrumens, si doulcement comme plus se peut, et là estoient assis les .II. roys en .II. haultes chaieres, où sus chascune ot ciel brodé de fleur de lis d'or. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 109)
[4] Après la messe l'Empereur se retray en un retraitt coste la chappelle, que pour celle cause le roy avoit fait ordenner, ou dit retrait envoia le roy son ainsné filz le dauphin de Viene, que le roy avoit envoié querir en son hostel de Saint-Pol, et l'accompaignerent ses freres, les ducs et grant foison chevalerie. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 111)
[5] Si ne tarda gueres que le roy se retray et que la royne a dormir se mist. (LA SALE, J.S., 1456, 56)
[6] Parlequel exemple il monstra au simple et desordonné peuple le grant peril ou ilz se voulloient bouter, et les retray de la follie ou ilz estoient ahurtez. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 54)
[7] et quant messire Robert le vey plainement, tost le recognut et retray tantost son viaire dedens la fenestre. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 53)
[8] et leur cappitaine se retray au coing d'une maison et là se deffendit bien vaillamment. (BUEIL, I, 1461-1466, 109)
[9] Ne scet se dudit coup il mouru ou non, parce qu'il se retray en l'ostel dont il estoit partis sanz plus fere. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 83)

12 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre