C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de retraitte dans 7FMR 
11 attestations 
 Page /2 

[1] homme ne le regraitte Se vers Sobresse il ne fait sa retraitte, Car c'est celle par qui nul ne devie: Ayde de sens et de santé la gaitte, Garde de corps et concierge de vie. (CHART., B. Nobles, c.1424, 407)
[2] et là luy vindrent nouvelles que toutte l'armée des Anglois et Portingalois estoit retraitte et passée, et que messire Jehan de Hollande estoit en Navairre, lequel en ramenoit la greingneur partie de leurs gens, et que entre les Anglois avoit eu très grant desconfiture de mortoire, et que son cousin le duc de Lancastre gisoit moult deshaittiez en la ville de Compostelle, et ja courroit renommée en pluseurs lieux qu'il estoit mort. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 121)
[3] " -- " Il est vray, dist le mareschal, il fault penser à la retraitte et faire dilligence de retourner pour entrer des premiers en nostre place. (BUEIL, I, 1461-1466, 67)
[4] Je dy bien que, se leur retraitte est loing, que vous les devés assaillir en lieux les plus advantageux que vous pourrés, et le plus près de leur retraitte, vos batailles, vos esles et vostre arrière-garde bien ordonnées. (BUEIL, I, 1461-1466, 155)
[5] Je dy bien que, se leur retraitte est loing, que vous les devés assaillir en lieux les plus advantageux que vous pourrés, et le plus près de leur retraitte, vos batailles, vos esles et vostre arrière-garde bien ordonnées. (BUEIL, I, 1461-1466, 155)
[6]Et, se vous voullés dire: se nous trouvons gens de moins de nombre que nous, qui aient leur retraitte près, parquoy les peussons perdre, et soient en bataille à pié, les laisserons-nous pour faulte de marchier contr'eulx et de les aler combatre? (BUEIL, I, 1461-1466, 156)
[7] Et en sa viellesse s'estoit retraitte et alliee avec le curé de la ville qui de nuit et de jour oyoit sa confesse, pourquoy toutes celles de son voisinage l'avoient en grant reverence. (Ev. Quen. I, c.1466-1474, 89)
[8] Et pour ce que les Rommains trouvoient en ce pays d'Alobrogie terre fertile et plaine de biens, de bleds, de vins, de bois, de rivieres et de moult de commoditez necessaires à gens de gherre, en marchissant près de leurs ennemis, et aussy que le pays en pluseurs lieux est fort de roches et de montagnes, ilz choisirent ce lieu proprement, qui aujourd'huy est nommé Bourgoingne, pour leur retraitte, et là sejournoient et yvernoient, et y faisoient, selon les cohortes et compaignies, les ungs ès montagnes, les aultres ès vallées, pluseurs bourgs, clos et fermetures, les ungs de bois, les aultresde pierres, et là se mettoient en seureté et se tenoient et fortiffioient esdis bourgs les ungs contre les aultres. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 45)
[9]S'il a une espaule retraitte, il le faut seigner du pied dederriere du costé opposite. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 23 v°)
[10] Tu les amasserasdonc en telle sorte, apres que tu auras trouvé le lieu oùles mousches à miel avolent (qui est communément aux boscageset forestz oùabondent herbes et arbres de bonne senteur,pres d'un ruisseau ou fontaine) et cogneu leur retraitteet demeure, faudra au commencement du renouveau prendrede la melisse, thum, broyees avec d'autres semblables herbesque les mousches à miel aiment, desquelles tu frotterasles ruches si fort que l'odeur d'icelle et le jus y demeure : puisnettoyeras icelles ruches : apres y aspargeras un peu du miel,et ce fait, tu les asserras et arrangeras par les bois et forestzpres de fontaines : et quand elles seront pleines de mousches,tu les rapporteras à la maison. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 58 r°)

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre