C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de retrahirent dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Ne fu point plaidié, tant pour ce que ledit mandement, dont est parlé le XIJe de ce moiz, fu releu et corrigié en aucuns mos, que aussy pour ce que la Court et advocas et procureurs et les habitans de Paris furent moult tourblez et esmeuz de ce que grant nombre des gens d'armes du duc de Bourgoigne, banniz et autres, voians que le connestable et gens d'armes estoient alez contre les Anglois à Harefleu, que lesdiz Angloiz occupoient, et ailleurs, estoient venu soudainnement du païz de Tierache et de vers Reins et de Picardie, de nuit au portes de Paris pour entrer dedans et de commovoir la ville, comme aliàs avoient essayé, etpour ce qu'il trouverent les portes closes, pillerent et roberent le plat païs puiz la porte S. Deniz jusques à Dompmartin et Beaumont sur Oise, et se retrahirent, comme l'en dit, audit Beaumont, et prirent le chastel et tuerent grant nombre d'ommes et femmes, et puiz s'en alerent par le pont. (BAYE, II, 1411-1417, 265)
[2] Et à celle voix, à une mesme heure de l'approchement desdis ennemis, se departirent des eglises de Paris toutes les gens estans lors es sermons, et furent moult espoventez et se retrahirent les pluiseurs en leurs maisons et fermerent leurs huys. (FAUQ., II, 1421-1430, 323)
[3] Etlors monseigneur le conte de Nevers et Joachin Rouault, mareschal de France, et estans pour le roy dedens la ville de Peronne à tout bien IIIIm combatans, se retrahirent à Noiom et Compiengne et laisserent audit lieu de Peronne, pour la garde d'icelle, des nobles de France et cinq cens frans archers. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 45)
[4] Et lors monseigneur du Maine, monseigneur l'admiral de Montauban, le seigneur de la Barde et autres cappitaines qui bien avoient de VII à VIIIc lances, se retrahirent et s'en alerent et habandonnerent ainsi le roy, et, à ladicte journée, nul des dessusdiz n'y frapa un seul cop; (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 67)
[5] Et, à l'eure dudit assault, la plus grande et saine partie des habitans d'icelle cité s'enfouirent et retrahirent et laisserent ung peu de populaire comme femmes, enfans, prestres, religieuses et vielz et anciens hommes, qui tous y furent tuez et murdris. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 217)
[6] et par ses paroles y eut plusieurs femmes, qui s'estoient adonnées aux plaisances des hommes et autres pechez, qui de ce se retrahirent; (ROYE, Chron. scand., II, 1460-1483, 70)
[7] et furent iceulx poursuyviz de pied et de cheval tellement que plusieurs y furent mors, prins et blessez, et se retrahirent les gens d'armes à leur siege, et chascun en sa garde et ordonnance; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 31)
[8] et le conte de Click et ses Allemans, Zassons, se retrahirent au chastel, qui est une moult belle, moult bonne et forte place, et les Bourguignons, qui tousjours renforçoient, marchoient, criant et faisant grant cry et grant huz. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 38)
[9] Le disner faict, se retrahirent les chevaliers en la chambre de leur conclave, et là n'entra nul, s'il n'estoit chevalier pourtant l'ordre, et les quatre officiers dessus nommez. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 94)

Fermer la fenêtre