C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de racines dans 7FMR 
40 attestations 
 Page /5 

[1] Pensez tu evader la main de Dieu dont tu requiers venjance sur nous autres, quant ta vaine indignacion, ta folle cuidance et ton erreur, sont les ochoisons et les racines des maulx que nous faisons. (CHART., Q. inv., 1422, 27)
[2] Et pour ce, avec les choses dessus dictes, tres noble et tres redoubté prince, non obstant que assez me soit magnifeste que ta belle juenece flourissant en bien que Dieux par sa grace vueille tousjours augmenter et acroistre de bien en mieulx, ait esté le temps passé et dès premiere enfance et soit par chascun jour amonnestée et duite en toutes bonnes meurs et vertus louables par bons, loyaulx, et sages, nobles preudesomes que as environ toy que ta noble nature, à ce incliné, a tres bien retenu, neantmoins moy, ta creature, laquelle autre chose n'occupe en solitaireté ne mais labour d'estude, à celle fin que la joye par toy et de toy eue et encommencié nous puist estre durable en toy veant revestu entierementdu droit habit royal, c'est assavoir de l'aournement qui à ta tres noble haultesse aduit et appartient, ay cueilli aucunes fleurectes souefves et belles ou champs des escriptures pour te faire chappel à aourner le chief de ta plaisant juenece, lesquelles dictes fleurectes sont yssues des germes entre les autres nobles plantes de VIJ. principaulx racines de vertu dont la premiere et de laquelles les autres naissent et viennent a nom de prudence. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 63)
[3] Mais à dire encores ou propos de ceste convoitise qui trop ne se puet vituperer, certainement se tel plante est mauvaise et venimeuze ne fait à merveiller car aussi ist elle de plusieurs detestables racines comme le desir des convoiteux aux aucuns soit d'avoir deniers à cause de prodigalité pour donner aux folz ou emploier en gloutonnies et maintes lourdes despenses ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 98)
[4] Mais en parlant aux grans, qui trop s'y appuyent, dit Orace que les haulx arbres sont souvent troubléz par force de divers vens, et à la fois abatus racines, et tout des haultes tours tresbuchent bien les soumetons, aussi cheent les fouldres le plus souvent sur les haulx combles et les grans montaignes. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 145)
[5] Ceste liberalité, quant elle est justement menée, despent des racines de charité, de laquelle charité dit l'auctorité cy dessus que se bien est ordonnée ne repute nul homme estre estrange, qui veult dire que l'omme charitable voudroit à privéz et estranges faire tout bien. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 148)
[6] ne te souvient il a ce propos que il est escript ou livre de Ecclesiaste, au .X. chapitre, si que tu as ouÿ dire a ton beau pere, que Dieux a destruit les sieges des ducs orgueilleux, et a fait seoir les debonnaires pour eulx, et sechié les racines des arogans et a planté les humiliéz en leur lieu : qui n'est autrechose a entendre ne mais qu'il confont les orgueilleux et exauce les humiliéz. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 19)
[7] Aux replez font boire racines Ou autres choses pour vuidier ; (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 242)
[8] Adont les poissons saillis hors de leurs fossez paissoient es terres semees jusqu'a devourer aprés la verdure des herbes les racines des grains. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 25)
[9] Mais a l'issue dou repaire Ou tant ot ronces et espines, Orties et maises racines, Os je bien mestier de ma dame; (MACH., D. Lyon, 1342, 172)
[10] Car Envie si n'est pas seule, Eins vomist souvent par sa gueule Contrueves, baras, jengleries, Meffais, traïsons, tricheries, Murtres, detractions, haïnes, Ou tant a de maises racines Qu'onques nul n'en dit bon exemple,N'en siecle n'a ordre ne temple Ne seculer qu'elle ne triche. (MACH., D. Lyon, 1342, 224)

40 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre