C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de quereles dans 7FMR 
8 attestations 
 Page /1 

[1] Plusieurs dancent les sautereles, Et pour gaaignier grosses mereles Deffendent les faulses quereles, Et s'abandonnent A servir ceulx qui plus leur donnent Et qui a mal faire s'ordonnent; (CHART., L. Dames, 1416, 282)
[2]Mais accusacions, quereles et complaintes sont faites seulementou mesmement et principalment en amistié qui est pour utilité. (ORESME, E.A., c.1370, 446)
[3] Il vit Moyse qui seoit, du commencement du jour jusques a la nuyt, a ouyr les quereles et questions du peuple et se consommoyt de labour et travail qu'il prenoit pour discuter et jugier de leurs differens et si ne pouoit a tous satisfaire souffissamment, car il vouloit tout faire de luy seul. (FILLASTRE, Traité Conseil H., c.1472-1473, 184)
[4]Venredi, IIIJe jour de may, à conseillier l'appointement ou arrest sur l'enterinement de certaines lettres royaulz envoiées à la Court, afin que toutes causes et quereles meues et pendant en ycelle Court, tant en cas d'appel comme autrement, touchans matiere de collacions de benefices et dons de segnories, terres, rentes, revenues ou possessions, fais paravant le trespassement de feu le roy Charles derrainement trespassé, par feu le Roy regent ou par le duc de Bedford, regent à present, soient renvoiées par devant les gens du Conseil à Rouen, selon la teneur desdictes lettres. (FAUQ., II, 1421-1430, 174)
[5] Et dece debat meuvent et viennent les quereles qui de present sont entre les deux royaumes de France et d'Angleterre, et dont la guerre n'est pas encoires finée. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 67)
[6] Ce duc Jehande Bourgoingne fut nommé Jehan [sans Peur] et oza, en ses jeunes jours, emprendre et executer à son povoir ce que tous les jeunes princes crestiens abayent et menassent et ascoutent l'un après l'autre qui le fera, et fait plus à loer et glorifier le vaincu en si haulte et saincte emprise executant, que ne font tous les princes de aujourd'huy, et fussent [ils] vaincqueurs de leurs quereles teles qu'elles procedent plus souvent de voulenté que de raison. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 83)
[7] Et pour ce que je vueil que vous ne vous puissiez plaindre de moy, je vous donne jour de cy au lendemain pour respondre sur ce avecques voz autres quereles". (Bérinus, I, c.1350-1370, 55)
[8] lequel Jehan et sa ditte fame, o l'auttorité dessus ditte, firent, ordenerent et establirent pour eulz et en leurs noms et chascun pour le tout Estienne de la Broche, Regnaut de Maulion, escuiers, monseigneur Guyart de Samoys, prestre, Adam Barbier et Pierre Maillart, porteurs de ces lettres, leurs procureurs generaulx et certains messagés especiaulz, tous ensemble et chascun par soy pour le tout, en maniere que l'un de eulz ne soit de pire ou meilleur condicion de l'autre et que ce que l'un de eux aura encommencié ou encommencera l'autre puisse prenre, poursivre et mener a fin, en toutes leurs causes, quereles et besoignes que il ont et entendent a avoir, meues et a mouvoir, tant pour eulz comme contre eulz, en demandant et en deffendant, contre quelconques personnes, pardevant tous juges de quelconques povoir et auttorité qu'il usent et soient fondez ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 132)
[9] Savoir faisons nous de grace especial avoir octroyé a nostre amé et feal clerc, notaire et secretaire maistre Odart Morchesne, prieur de l'eglise collegial de Saint Aignen en Berry et penancier d'Orleans, que il tant a cause de ses benefices comme autrement en toutes ses causes et quereles meues et a mouvoir contre tous ses adversaires par devant tous juges seculiers de nostre royaume, en demandant et en defendant, soit receu par procureur en parlement et dehors jusques a un an. (8205, fol. 1)
[10] Savoir faisons nous de grace especial avoir octroyé a Tel et a sa femme que eulz, tant conjoinctement comme diviseement, en toutes leurs causes et quereles meues et a mouvoir contre tous leurs adversaires par devant tous juges seculiers de nostre royaume, en demandant et en defendant, soient receuz par procureur en parlement et dehors jusques a un an. (8205, fol. 1v)

Fermer la fenêtre