C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de prioit dans 7FMR 
73 attestations 
 Page /8 

[1] Une bonne femme vieille prioit tousjours à haulte voix que les dieux lui donnassent longue vie, et comme il l'oist dire, demanda et voult savoir qui la mouvoit : «Certes, dist-elle, j'estoie pucelle chieux mon pere, si avoit un roy en ceste terre moult mal et qui trop grevoit le peuple ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 78)
[2] tant s'aventura cil, pour le grant desir qu'il avoit, qu'il se mist en lieu, où il pot ouir tout quan que le roy et le chancelier disoient, qui parloient d'assez secretes choses, et ouy que le chancelier, lequel estoit le cardinal de Beauvais, lui prioit que il voulsist escripre au pape pour un archediaconé pour un de ses nepveux ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 53)
[3] Le roy Edouard, dès ce qu'il le sceüt, commença lors à penser à ses besongnes, qui estoit bien tard, et manda au duc de Bourgongne qu'il luy prioit qu'il eust tousjours son navire en la mer, affin que ledict conte ne peüt retourner en France, et de la terre il en cheviroit bien. (COMM., I, 1489-1491, 201)
[4] Son chambellain demoura ung peu après, qui dist au chef de ses gens et à plusieurs particuliers de cest ost qu'ilz allassent devers les autres, mais qu'il leur prioit que leur voulenté demourast bonne envers le roy et luy; (COMM., I, 1489-1491, 202)
[5] Le roy d'Angleterre luy respondit qu'il avoit faict une trève pour neuf ans, en laquelle il estoit comprins et le duc de Bretaigne, et luy prioit qu'il se y accordast. (COMM., II, 1489-1491, 53)
[6] Aussi luy prioit ne vouloir point bailler Sainct-Quentin audict duc et offroit au roy que, s'il vouloit continuer la guerre audict duc, qu'il seroit content de repasser pour luy et en sa faveur à la saison prochaine, pourveü que le roy le rescompensast du dommage qu'il auroit à cause que la gabelle des laynes à Callaix ne luy vauldroit riens (ceste gabelle peult bien monter cinquante mil escuz) et aussi que le roy payast la moytié de son armée et ledict roy d'Angleterre payeroit l'autre moytié. (COMM., II, 1489-1491, 81)
[7] et il leur disoit qu'il prioit à Dieu qu'ilz ne veïssent jamais roy de France en Ytalie et qu'il y avoit veü seullement ung pouvre homme de la maison d'Anjou qui luy avoit faict sousfrir beaucoup de peyne, qui fut le duc Jehan, filz du roy Regnier. (COMM., III, 1495-1498, 83)
[8] Et ce moult forment lui prioit, " Ou a deux qui le lieu soustiennent. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 88)
[9] Toutesfoiz le roy, voiant les grans prieres de Saintré, manda a messire Enguerrant que le diamant preist, puis que de sa courtoisie il l'en prioit tant qu'il ne le devoit point refuser. (LA SALE, J.S., 1456, 121)
[10] Li fols toudis la prioit, Mais l'image riens ne li respondoit. (MACH., L. dames, 1377, 183)

73 attestations 
 Page /8 
Fermer la fenêtre