C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de prinse dans 7FMR 
523 attestations 
 Page /53 

[1] car, aprés ce que la cité de Jherusalem ot esté par traïson destruite, prinse, pillee et arse a grant et lamentable occision, et le peuple en servitute et dispertion, Mathathias et ses enfans, qui se estoient retraiz es montaignes, recueillirent les fuitiz et les desolez en petit nombre et fermerent en leurs couraiges choisir la mort ains que veoir l'affliction et le declin du peuple et de leurs freres, et tant vertueusement segouvernerent si peu de gens, qui es montaignes se tapissoient, que ilz racheterent de leur sang et par leur mort la servitude et desolacion de leur peuple et remistrent le royaume de Juda en sa franchise et haulte dignité. (CHART., Q. inv., 1422, 48)
[2] Ce puis je savoir que la finance, tele que nostre prince la recueult, n'est pas prinse de revenue, mais vient par industrie et diligence, et la despence qu'il fait pour noz affaires n'est pas une chose limitee, mais est une droicte abisme ou tout se fond et despent, car qui meine guerre ne peut mectre compte ne nombre en la mise, soit sa recepte petite ou grande. (CHART., Q. inv., 1422, 50)
[3] De ce orent les Gaulez experiment aprés la prinse de Romme, quant ilz vouldrent envahir le temple de Apolin en Delphos, ou ilz perdirent la multitude de leur ost, et la force de leurs armes fut dissipee et destruite. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 62)
[4] Maiz crainte prinse pour passion humaine, et qui plus proprement s'apelle paour, est une deffiance de cueur qui rent l'omme doubteux en desfiance de Dieu. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 103)
[5] Ne fut pas celle haulte cité et excellence rommaine prinse et arse dez Gaullez jucquez au Capitole? (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 138)
[6] Et Pyrus au retour du siege occist par sacrifice la belle Pollicene, combien que ce fust la plus noble prinse que les Grecs eussent rescousse du feu de Troye. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 166)
[7] Le lendemain, à l'assemblée et en la compagnie des dessusdicts, ledict conte de Charroloys, le genouil en terre sur ung carreau de veloux, parla à son père premier et commença de ce bastard de Rubempré, disant les causes estre justes et raisonnables de sa prinse et qu'il se monstreroit par procès. (COMM., I, 1489-1491, 7)
[8] Le lendemain que la ville fut prinse, arrivèrent les Liégeoys en grande compaignie pour les secourir contre leur promesse, car ilz s'estoient separéz d'eulx par appoinctement, comme ceulx de Dynant s'estoient separéz de la cité. (COMM., I, 1489-1491, 97)
[9] Ilz trouvèrent ledict duc à Peronne, lequel n'en avoit point trop d'envye, pour ce que encores les Liégeois faisoient signe de se vouloir rebeller, à cause de deux embassadeurs que le roy leur avoit envoyé pour les solliciter de ce faire avant ceste trève, qui estoit prinse pour peu de jours, avec les deux ducs et tous autres alliéz. en la mise, soit sa recepte petite ou grande. (COMM., I, 1489-1491, 124)
[10] Ce peuple estoit fort joyeux de la prinse de leur evesque, le seigneur du Liége. (COMM., I, 1489-1491, 132)

523 attestations 
 Page /53 
Fermer la fenêtre