C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de presumpcion dans 7FMR 
50 attestations 
 Page /6 

[1] Je croy que pas ne soit en terre, Ne je ne suis pas plus eureux Des aultres, que j'aye touz seulx Femme de tel condicion, Car je voy sanz presumpcion Tout de cler que chascun se plaintDe sa femme et que pluseurs taint Sont de doleur et d'amertume. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 28)
[2] -- "Encore veul et vous commande que bien vous gardez de ancheoir ne tumber, pour chose qui vous puist advenir, en nul des sept pechiés contre le saint Esperit, c'est assavoir de desesperacion, de presumpcion, de impugnier verité, de endurcir en pechié, de envie fraternelle, de lesion de charité, de desesperacion finale de penitence. (LA SALE, J.S., 1456, 40)
[3] Pour mes amys pas je ne vous regnye Quant vous avez la commune pugnye De sa rigueur et grant presumpcion. (LA VIGNE, S.M., 1496, 234)
[4] Et oultre, sire, en verité Par ma faulse presumpcion, J'ay si perverse entencion Eu que maintes fois disoie Qu'aussi grant dame ou plus estoie Conme la mére au doulx Jhesu Et fermoie ainsi mon argu: Elle n'a c'un filz qui est Dieux; (Mir. mère pape, c.1355, 355)
[5] De ceste grant presumpcion, Sire, ay je fait confession A mon curé, mais ne m'en veult Absoldre, qu'il dit qu'il ne peut, Ainçois par devers vous m'envoie. (Mir. mère pape, c.1355, 359)
[6] Mes seigneurs, sachiez pour l'estat Ou voit ses enfants vostre mére, Premiérement nostre saint pére Et puis vous, qui ses fréres estes, Qui si noble est et si honnestes, Elle s'en est tant orgueillie Et tel presumpcion cueillie Qu'a son avis femme n'avoit Ou monde si grant qu'elle estoit, Et oultre plus qu'en verité Se jugoit de s'auttorité Estre a la mére Dieu pareille. (Mir. mère pape, c.1355, 364)
[7] Sire, vezcy com grandement J'ay pechié par presumpcion, S'en fois a Dieu confession Et a vous, sire, conme celle Qui s'en repent et en veult telle Penitence faire et porter Com vous direz, sanz deporter De riens, la lasse. son avis femme n'avoit Ou monde si grant qu'elle estoit, Et oultre plus qu'en verité Se jugoit de s'auttorité Estre a la mére Dieu pareille. (Mir. mère pape, c.1355, 369)
[8] Doncques la creature ne se doit pas pener par oultrageuse presumpcion que les jugemens et fais de Dieu vueille comprendre en son entendement, mais y penser et soy esmerveillier; (ARRAS, c.1392-1393, 2)
[9] Aux beneurez et à ceulx qui sont disposés d'avoir du bien de fortune par la souveraine disposition de Dieu, elle baille premièrement des ostacles et des empeschemens plusieurs, adfin qu'ilz n'aient occasion d'eulx eslever en orgueil et presumpcion, quant ilz parviennent en grant prosperité, et qu'ilz recongnoissent que tout vient de Dieu et non seullement du bien d'eulx. (BUEIL, I, 1461-1466, 74)
[10] Or est-il tout nottoire que tout homme, qui entreprent sur autrui, est meu d'orgueil, de presumpcion et d'envye, et aucuneffois d'avarice. (BUEIL, I, 1461-1466, 118)

50 attestations 
 Page /6 
Fermer la fenêtre