C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de prensist dans 7FMR 
15 attestations 
 Page /2 

[1] Ja ot duré si longuement La souffrette, que d'eaue eürent, Que des Juïfs plusieurs s'esmurent Et distrent aux ancïens vieulx, Qui les gouvernoient " que mieulx Leur vault a Olophernés rendre, Qu'il les prensist et feïst pendre, Ou que la muirent de mesaise. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 221)
[2] Luy prierent que, sanz bataille, S'en passast, et prensist vitaille ; (CHR. PIZ., M.F., IV, 1400-1403, 36)
[3] Et pour ce que bien le savoit un sage duc d'Athenes quant il ot subjugué à grant peine le peuple de Lacedemone, leur commanda à excercer leurs mestiers et que plus ne s'armassent, dont veu les evidens raisons dessus dictes et maintes autres qui dire se pourroient, je conclus selon mon avis, soubz correction, que mieulx seroit à un prince en ses guerres, s'il n'avoit assez nobles et gens d'armes en son pays pour y emploier, que il prensist ainçois souldoiers estranges, si qu'en Ytalie font et autres maints lieux, combien que assez de gent puet estre diroient le contraire, et leur raison seroit pour ce que plus aspres et fiers ce leur semble seroient à la deffence du pays et à l'aide de leur seigneur que les estrangiers, mais je dis que tout ce est riens, car si que dit Vegece, il n'est deffence ne autre force en guerre de ceulx desquelz c'est leur mestier, c'est assavoir tres bon hommes d'armes. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 133)
[4] Et tu, Charles, roy des François, VIIe d'icellui hault nom, Qui si grant guerre as eue ainçois Que bien t'en prensist se peu non: Mais, Dieu grace, or voiz ton renon Hault eslevé par la Pucelle, Qui a soubzmis soubz ton penon Tes ennemis (chose est nouvelle! (CHR. PIZ., J. d'Arc, 1429, 30)
[5] Si commanda la dame que de par elle lui fust comandé que il prensist ses armes et alast combatre contre le mauvais Julien ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 77)
[6] Porté fu le roy de sa couche en son lit, et comme il prensist moult à foibloier, son confesseur lui ala dire : «Sire ! (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 188)
[7] Si lui avoit deffendu que homme ne prensist a rançon, mais tout meist a l'espee comme orribles pecheurs et de Dieu reprouvez, ne vouloit plus sa vie ne que des despouilles retenist aucune chose. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 39)
[8] Le roy se fery en l'ost, et y porta moult grant dommage, car il avoit commandé a sa gent, sur paine de la hart, que nul ne prensist prisonnier, mais meist tout a mort, quanqu'il en pourroit aconsuivre. (ARRAS, c.1392-1393, 105)
[9] Et fist crier, sur la hart, que nul ne feust si hardiz qui prensist en la cité rien sans paier. (ARRAS, c.1392-1393, 176)
[10] Et escrisi lettres et seella, qu'il envoya a Gieffroy et aux barons du pays, faisans mencion comment Gieffroy en prensist les hommages, et aussi comme les barons le receussent a seigneur. (ARRAS, c.1392-1393, 271)

15 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre