C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de prennent dans 7FMR 
178 attestations 
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[1] Se tu veulx doncques en guerre querir tout ordre, mesure et raison, tu travailles en vain, car, se le plus juste qui oncques nasquit faisoit guerre, ce ne peut estre sans aucunement autruy grever, car tous ceulz de mauvais vouloir, qui en temps de paix ne l'osent mectre en oeuvre, prennent hardement de soy mectre sus soubz umbre de guerre. (CHART., Q. inv., 1422, 27)
[2] D'un autre inconvenient ne me puis je pas taire, c'est que aucuns chiefs et conditeurs de gens prennent l'argent des gaiges de leurs souldoiers sans le leur departir, en les faisant vivre sur le peuple, si encourent la villaine tache de larrecin farcie de desloiaulté, et en soy continuant comme les grans larrons qui emblent a la seigneurie, nourrissent et soustiennent une niee d'autres larronceaux pour rober sur le peuple. (CHART., Q. inv., 1422, 52)
[3] Piz me fait que les nobles hommes y prennent si peu garde que a peu se laissent ja les pluseurs couller en l'ordonnance des autres, sans difference de meurs ne de voulentez, et ne craingnent aucuns encourre male renommee contre qui noble cuer doit avoir plus mortelle guerre que contre autres ennemis, et doivent contre les autres celle merche porter que leurs euvres les facent cognoistre des autres et que nul d'eulx en son semblable ne laisse tache de reprouche sans y donner le remede, comme firent les Scipions a Romme, quant ilz osterent a l'un des hoirs de Scipion l'Auffricain l'annel qu'il portoit, ou estoit empraint l'imaige du vaillant Scipion, pour ce qu'il ne faisoit pas les oeuvres de cellui dont il portoit si noble ensaigne. (CHART., Q. inv., 1422, 60)
[4] Je me doy bien de plusieurs gens douloir Qui ont du tout mes estaz contrefaiz, Et en mettant vertu en nonchaloir, Prennent mon nom et laissent mes bienffaiz, Et ont leurs cuers avilez et deffaiz Et enclinez a mesdire et meffaire; (CHART., B. Nobles, c.1424, 395)
[5] Cuer qui a haultesce tire Et ou Noblesce est assise, Doit toute ordure despire, Laidure et goulïardise, Car sa noblesce desprise, Quant nettement ne la garde, Cellui ou tous prennent garde. (CHART., B. Nobles, c.1424, 404)
[6]Pense donq bien et avise, Et sur soy mesmes regarde, Cellui ou tous prennent garde. (CHART., B. Nobles, c.1424, 405)
[7] Honnesteté est requise Pour tenir en sauvegarde Cellui ou tous prennent garde. (CHART., B. Nobles, c.1424, 405)
[8] Par nette et plaisant cointise, D'ordure se contregarde Cellui ou tous prennent garde. (CHART., B. Nobles, c.1424, 405)
[9] Or prennent ilz a coup auctorité usurpee et puissance non deue et se aveuglent en la vanité de leur fortune, quant, pour le bruit dez honneurs mondains qui les estonnent, ilz ne pevent escouter l'amonnestement de rayson. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 47)
[10] Sy di que toutez noz attentes mondaines sont appelleez esperance par analogie et par participation, en tant que leurs fins subalternez tendent en la final et infinie fin et participent de sa bonté, de laquelle lez aultres fins particuliers prennent leur nom et leur bien. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 87)

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