C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de prengne dans 7FMR 
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[1] Voulenté de plusieurs choses sont voirement en gent de commune, si que dit est, maiz afin que leurs vagues desirs cessent, ne que plus les semblables maulx passéz ne puissent ensuir, est bon me semble que le prince, tant pour faire son devoir principalment vers Dieu comme afin que cause n'ait peuple de plus murmurer ne eulx tenir malcontens, que il le gouverne deuement et soubz tres bonne justice, ne les seuffre estre fouléz ne pilléz par gens d'armes ne de personne, les deffende diligenment de tous ennemis, si que fait le bon pastour ses brebis, et que faire le doit et vueille et ordonne que se riens est pris du leur ou de leur paine que tantost soient paiéz et contentéz, car dit le sage : Ne tiens le salaire du laboureur du soir au matin afin que maudicion ne te nuise ne prengne sur eulx suscide. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 137)
[2] Nous, non encore rassadiees ou saoulees de te mettre en besoigne comme chamberiere de noz vertueulx labours, avons avisié, preparlé et conclus ou Conseil des Vertus et a l'exemple de Dieu, qui au commencement du siecle qu'il ot creé vit son oeuvre bonne, la beneÿ, puis fist homme et femme et les aultres animaulx, ainsi nostre dicte oeuvre precedent, ceste de La Cité des Dames, qui est bonne et utile, soit beneÿe et exaulcee par tout l'univers monde, que encores a l'acroissement d'ycelle nous plait que tout ainsy comme le sage oiselleur apreste sa cage ains que il prengne les oisillons, voulons que aprés ce que le heberge des dames honnourees est faicte et preparee, soient semblablement que devant, par ton ayde pourpenséz, fais et quis engins, trebuchiéz et roys beaulz et nobles, lacéz et ouvréz a neux d'amours que nous te livrerons, et tu les estendras par la terre es lieux et es places et es angles par ou les dames, et generaument toutes femmes, passent et cuerent, afinque celles qui sont farousches et dures a dominer puissent estre happees, prises et trebuschees en noz laz, si que nulle ou pou qui s'i enbate ne puisse eschapper, et que toutes, ou la plus grant partie d'elles, soyent fichees en la cage de nostre glorieuse cité, ou le doulz chant apprengnent de celles qui desja y sont hebergees comme souveraines, et qui sans cesser deschantent alliluya avec la teneur des beneuréz angelz. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 8)
[3] car il apertient a dame qui a tel charge, que elle se prengne bien garde que environ la fille du prince ne repaire fille ne femme ou il ait reprouche ne qui soit mal condicionee, legiere ou fole, ne de laide maniere, afin que l'enfant n'y peust prendre aucun mauvais exemple. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 61)
[4] car les seigneurs trop gouvernez ettrop subgiz a leurs vicieulx mignos, Dieu vuelt qu'il leuren prengne ainssy, especialment de telz vices entechiez. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 194)
[5] Mais nuls cuers ateins ne ferus N'en sont qui ne soient tenus Et mis en ma prison joieuse, Delitable est et gracieuse, Et qu'amer tous ne les couveingne, Soit tors, soit drois, comment qu'il prengne. (MACH., D. verg., a.1340, 31)
[6] Et s'il avient que son anemi teingne A son dessous, Nature li enseingne Et ses bons cuers que pité li en prengne. Et qu'amer tous ne les couveingne, Soit tors, soit drois, comment qu'il prengne. (MACH., J. R. Beh., c.1340, 106)
[7] Si faurra que je les aprengne Et que le frein a mes dens prengne, Se je vueil vivre en son servage. (MACH., R. Fort., c.1341, 32)
[8] En toy en est, bien t'en couveingne, Car je sui tiens, comment qu'il prengne. (MACH., R. Fort., c.1341, 47)
[9] Qu'Amours par sa signourie Humelie L'amoureus cuer a souffrir, Et par sa noble maistrie Le maistrie,Si qu'il ne puet riens sentir, Que tout au goust de joïr Par plaisir Ne prengne, je n'en doubt mie. (MACH., R. Fort., c.1341, 105)
[10] S'il y gaaingna, si le prengne. (MACH., D. Aler., a.1349, 360)

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