C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de preignent dans 7FMR 
16 attestations 
 Page /2 

[1] Se personnë on en vouloit tancer, On trouverroit assez gens pour respondre, Ne preignent pas heure de commencer, Bien leur fauldroit du premier pourpenser. (RÉGN., F.A., 1432-c.1465, 185)
[2]J'ay pris le logis de bonne heure D'Espoir, pour mon cueur, au jour d'uy, Affin que les fourriers d'Annuy Ne le preignent pour sa demeure. (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 503)
[3] j'ay grant doubte que au jour d'uy pluseurs, en lieu de misericorde, ne preignent et reçoivent dedans eulz meismes cruaulté dampnable, hideuse et abhominable. (GERS., Purif., 1396-1397, 64)
[4] Et n'est mie l'entention du Roy que les serviteurs, familiers, ne autres quelcunques coulpables des crimes et malefices commiz contre ladicte Université soient en rien comprins en ceste ordonnance ou condempnation, maiz welt le Roy qu'ilx soient tres bien puniz selon leurs demerites, et enjoint à ses gens de Parlement, au prevost de Paris et tous autres ses justiciers que ilz les preignent et facent pranre où ilz pourront estre trouvez, et en facent telle justice qu'il en soit memoire et exemple partout. (BAYE, I, 1400-1410, 113)
[5] seullement est mon entendement, pour ce que coustumierement je vois et chemine en divers lieux et en maintes places, et luy est occupé en songneuse labeur et estude, et en ce secret de sa chambre il amasse et rassemble plusieurs rapportz, opinions, advis et ramentevances à luy rapportées, dictes et envoyées de toutes pars et dont de tout, et de toutes parties, il fait si notablement le prouffict de sa matiere, qu'il n'en fait pas seullement à loer,mais à gloriffier, priser et aymer de tous les nobles cueurs du monde, dont et à ceste fin, et pour faire mon debvoir et moy acquiter de la verité des choses advenues devant mes yeulx, me suis desliberé de mectre par memoire ce que j'ay veu et retenu au passé temps de ma vie, tendant à fin que, s'il y a chose dont ledit George ou aultre, en leurs haultes oeuvres, se puissent ayder ou servir, ilz le preignent et le retirent, s'ilz me survivent, hors des ronces et espines de mes ruydes et vaines labeurs, pour les coucher ou noble lict paré et embasmé de ces nobles et riches termes, inventions et fruicts, dont le goust et l'entendement ne peult jamais empirer ne mourir. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 184)
[6] -- " Je voue à Dieu, mon createur, et à la glorieuse vierge Marie sa doulce mere, en la presence de très haulte et très puissante princesse, des nobles dames et damoiselles qui cy sont, et à ce faisant, que se le Roy, ou mon très redoubté seigneur monseigneur le duc de Bourgoingne preignent la croisée pour resister à la puissance et contre l'Empereur des Turcz, ennemys de la saincte foy chrestienne, je les y serviray et accompaigneray en ma personne l'espace d'ung an; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 386)
[7] Car ainsi comme entre nous gens ruraulx disons le jour depuis l'aube du jour jusques a la nuit, ou du soleil levant jusques a soleil couchant, les clercz qui preignent plus soubtilement dient que c'est le jour artificiel; (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 6)
[8] Et aussi n'est ce pas merveille se les mariz, qui par leur bonté ont mis tout leur cuer, toutes leurs joyes et esbatemens en leurs femmes, et arriere mises toutes autres amours, preignent plaisir en leur obeissance et par amoureux esbatemens, et a autruy non nuysibles, les essayer. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 82)
[9] mesmes les povres, les impotens, les maladifz, ou enlangourez, et ceulx qui sont au lit de la mort, preignent et quierent plesir et joye, et par plus forte raison les sains. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 88)
[10] Et, s'il les voit premier, ilz l'asaillent si soutilment que a poines escape qu'ilz ne le preignent et tuent, quar ilz se scevent tresbien garder des armes que l'omme porte. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 96)

16 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre