C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de pran dans 7FMR 
13 attestations 
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[1]Pour ce .VI. jours pran de delay De respondre, et si escripray Ces choses a ung vray ami, Et me conseilleray par mi Et aultres pendent la journée, Afin qu'a vostre retournée Je vous puisse response rendre. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 20)
[2] Voy que phillosophes en dient Et comment ce grief lien nient, Et pran garde aux divins escrips Et aux exemples que j'escrips. Et aultres pendent la journée, Afin qu'a vostre retournée Je vous puisse response rendre. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 41)
[3]Pran a l'un et a l'autre garde: A moy te consen et resgarde, Pense, retien et met a oeuvre Ce que pour ton bien se descueuvre. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 42)
[4] Et s'en juenesse as povreté, Et tu ne puez ton fait chevir Pour ta povreté ne suir, Et tu ne treuves bon servise, Aucune riche vieille adviseQui ait terre et gouvernement Et grant finance promptement, Mais que du corps ne soit blamée, Et fay d'elle ton espousée: Pran lors argent, or et finance, Et ton corps en honeur advance. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 143)
[5] or pran a ce garde: " Puet il sur vif charbon aler Sanz la plante du piet casser? (DESCH., M.M., c.1385-1403, 195)
[6] Or pran ce qu'il t'en advendra, Car jamais bien ne te rendra. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 197)
[7] Esau povre garde y pran, Que les filles de Chanaam N'eust jamais ses peres prises, Oultre celles qu'il ot soubmises: Devant print la fille Hismael Qui fut filz non pas d'Israel, Mais filz d'Agar la chamberiere. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 223)
[8] Et puet estre as tu femme prinseAutre fois: beau filz, or t'advise, Se tu l'eus, s'elle te plut Et s'elle onques jour te deçut, S'elle fut chaste ou adultere, S'elle ensuy de meurs sa mere, S'elle fut laide ou gracieuse, S'elle fut douce ou despiteuse, S'elle se courça de legier, S'elle te fist onques dangier, S'elle fut couvoiteuse ou fole, S'elle t'esmut onq par parole A courroux ou crudelité, Se tu trouvas fidelité Et repos en sa conscience, S'elle rendit obeissence Et services a toy ou non, Advise aux diz de Salemon, Pran bien garde qu'en dit Moyse En Bible et en la loy juise: " Cilz, " dist il, " qui femme prandra, Puis qu'avec lui la retendra Et elle ait pueur en sa face, Si que pour ce n'ait pas sa grace, Escrive li, baille ou lui die Le libelle de repudie En sa main, sa maison delesse, Et, s'a autre mari s'adresse Qui la praingne, et puis la harra, Autre libelle lui baurra Et la larra en sa maison Repudiée de raison, Ou, se mourra par adventure, Ses premiers maris de droitureN'ert jamais tenus d'elle prandre, Car pollue est. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 229)
[9] Laquel chose advient po souvent, Car, tout aussi comme le ventDemaine la nave en la mer Par fortune et la fait tumer, Fendre ou ferir a une roche, Ou qu'elle a une isle s'acroche, Ou se trebuche par les flos, Pour ce que les ais sont desclos Tant que l'eaue a dedanz entrée Et qu'elle ne puet estre ancrée, Que li mas est frains et fendus Et li voiles qui fut tendus Est desroups, ne ly marinier N'ont salut fors que de noier, Et couvient que la nef affonde, Aussi li homme de ce monde Seculer, qui en telz flos sont Et en tel mer, plus de maulx ont, Et sont en peril plus doubtable Que ceuls qui ont moustier et table, C'est a dire la vie active Et aussi la contemplative: L'active pran par le mangier, La contemplant par le moustier. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 246)
[10] Et laisse ceste vie active Qui est perilleuse et dampnable, Et pran la vie pardurable. la mer Par fortune et la fait tumer, Fendre ou ferir a une roche, Ou qu'elle a une isle s'acroche, Ou se trebuche par les flos, Pour ce que les ais sont desclos Tant que l'eaue a dedanz entrée Et qu'elle ne puet estre ancrée, Que li mas est frains et fendus Et li voiles qui fut tendus Est desroups, ne ly marinier N'ont salut fors que de noier, Et couvient que la nef affonde, Aussi li homme de ce monde Seculer, qui en telz flos sont Et en tel mer, plus de maulx ont, Et sont en peril plus doubtable Que ceuls qui ont moustier et table, C'est a dire la vie active Et aussi la contemplative: L'active pran par le mangier, La contemplant par le moustier. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 273)

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