C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de praingne dans 7FMR 
5 attestations 
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[1] Et encores suis je ennortés Que je la praingne jeune et riche, Belle, douce, courtoise et friche, Bien née et d'onnestes parans, Pour avoir plus tost des enfans Qui après ma mort porteront Mon nom et me remembreront Au secle, quant finez seray, Et par ce point que je pourray Ma vie user et ma juenesse En grant deduit, en grant leesse, Jusques a la fin de mon temps. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 38)
[2] Juges, vueillez ci advertir:Ne faictes mie com l'yraingne Qui ses fix tent, afin que praingne Mouches pour souler son venin: Les petis mouches met a fin Si tost qu'ilz viennent en sa toile, Mais, quant gros mouche hurte au voile, Tost a toute sa toile route: Adonc en son trou se reboute L'yraingne: pas n'iert si hardie Qu'elle au gros mouche contredie. temps. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 149)
[3] Et puet estre as tu femme prinseAutre fois: beau filz, or t'advise, Se tu l'eus, s'elle te plut Et s'elle onques jour te deçut, S'elle fut chaste ou adultere, S'elle ensuy de meurs sa mere, S'elle fut laide ou gracieuse, S'elle fut douce ou despiteuse, S'elle se courça de legier, S'elle te fist onques dangier, S'elle fut couvoiteuse ou fole, S'elle t'esmut onq par parole A courroux ou crudelité, Se tu trouvas fidelité Et repos en sa conscience, S'elle rendit obeissence Et services a toy ou non, Advise aux diz de Salemon, Pran bien garde qu'en dit Moyse En Bible et en la loy juise: " Cilz, " dist il, " qui femme prandra, Puis qu'avec lui la retendra Et elle ait pueur en sa face, Si que pour ce n'ait pas sa grace, Escrive li, baille ou lui die Le libelle de repudie En sa main, sa maison delesse, Et, s'a autre mari s'adresse Qui la praingne, et puis la harra, Autre libelle lui baurra Et la larra en sa maison Repudiée de raison, Ou, se mourra par adventure, Ses premiers maris de droitureN'ert jamais tenus d'elle prandre, Car pollue est. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 229)
[4] Or pran ceste lettre au droit bout, Et tu trouveras sanz mentir Qu'a Dieu et au diable servir Ne puet bien homs, qu'il ne couviengne Que l'un d'eulx laisse et l'autre praingne. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 353)
[5], et quarra le dit prieuré au dit curé herberge pour herbergier la dicte disme, et parmi ce, le dit curé se tiengne pour content pour les quatre ans prouchainement venans des trois muys du dit grain, pour tous les quatre ans dessusdis prouchains par chascun an comme dit est, par prenant et aiant ycelles dismes, si que maintenant ycellui prieur nous ait requis que nous voueillons le dit traitié accorder et ratefier, mesmement que il le dit avoir fait pour le proufist du dit prieuré, sachent tuit que nous, enformés sur ce, pour le proufist et utilité du dit prieuré, avons acordé et acordons au dit curé que par chascun an de cy a quatre ans prochainement venans il ait et praingne les dictes dismes avecques la moitié des diz champars, par soy tenant pour chascun an des dis quatre ans prouchains pour paié, content et sattisfié tout a plain des trois muys de grain que il se dit avoir, comme dit est, es dictes dismes du dit prieuré, et que desmaintenant par la tradicion de ces presentes ycellui curé en baille bonne lettre et quictance en bonne fourme soubz seel autentique, selonc ce que il appartient et que raison veut en tel cas. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 375)

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