C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de peiner dans 7FMR 
3 attestations 
 Page /1 

[1] Ainssi, sanz cesser, ce bonduc ne finoit d'avisier et peiner au bien et proffit du reaume et à la paix et santé de la personne du roy, qui adès vit, à laquelle santé à son povoir pourchacier a quis et encerchié tous les remedes, qu'il a sceu et peu. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 148)
[2] Experience as de ce eu Car, par traison, grant douleur as receu Et d'y pourveoir la maniere n'as sceu : Pourquoy seras Tout titubant, pensant que laisseras Ou que prendras, et ja ne cesseras De te peiner, mais quant bien presseras Dame Attrempance, El te dira : « Mon amy, aprens ce : Entre en toy mesme ; (MESCHIN., Lun. princes M.-G., c.1461-1465, 82)
[3] et fut advisé que, si le butin estoit parti au priz d'une esguillette, chacun s'attendroit à son compaignon, et ainsi n'y auroit cellui qui ne voulsist peiner ou soy mettre en dangier pour le gaing. (BUEIL, I, 1461-1466, 65)
[4] Il me rescripvit qu'il ne tint poinct à faulte d'argent que je ne demourasses encores ung an à Paris, actendu que j'avois trouvé ung tel commancement, lequel il estimoit fort grant contre mon opinion, pour ce que j'avois resolu en moy de n'user jamais de matiere qui ne demourast tousjours telle comme aparoissoit au commancement, ayant desja tres bien congneu qu'il ne se failloit tant peiner pour estre mechant et s'enrichir au dommaige d'autruy. (S184, 114)
[5] Mais il ne fault poinct me peiner grandement pour leur respondre, leur ayant desja respondu par ce que j'ay dict auparavant. (S184, 133)
[6] ce quemesmes Geber tesmoigne en sa Somme au chappitre des differences des medecines : il y a, dict il, une seule voye parfaicte, laquelle nous releve et soulaige de nous peiner à toutes autres preparations. (S184, 133)
[7] Arnault de Villeneufve est de ceste mesme opinion en son Grand Rosaire quant il dict en peu de parolles : il ne fault que se peiner à tuer l'eau, c'est à dire à la fixer, car si elle morte, tous les autres elemens sont tuezc'est à dire fixez. (S184, 142)

Fermer la fenêtre