C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de peindre dans 7FMR 
4 attestations 
 Page /1 

[1] Dit encore le Philosophe que ainsi comme ceulz, qui vont par mer et bien ne scevent les perilz et passages de mer, les se font peindre en une carte pour les eschiver, ainsi faire doit le capitaine et conduiseur d'un ost, savoir les passages et montaignes, eaues, rivieres, destrois et autres passages, par où il doit passer, et se il ne les scet, doit prendre guide et conduit, et doivent les conduiseurs estre bien gardez que ilz ne puissent avoir esperance de fuir, se aucune mauvaistié faisoient, et leur doit-on promettre grans dons, se ilz conduisent loiaument, et menacier, se ilz font le contraire ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 219)
[2] se a oeuvres mechaniques, marchandise ou labour de terre, peindre ou escripre ou langagier, pareillement selon les oeuvres. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 56)
[3] Car le droit estat d'innocence Ressamble proprement la table Blanche, polie, qui est able A recevoir, sans nul contraire, Ce qu'on y vuet peindre et pourtraire; (MACH., R. Fort., c.1341, 2)
[4] Car quant je vi la gente taille De son corps faitis et adroit, Cointe, joli, gent, joint et droit, Assés longuet, grasset a point, En qui de meffaçon n'a point, Il ne me vint pas a merveille Se li lions pour amer veille Celle qu'on doit clamer "Tout passe", Qui toutes dames veint et passe De quanqu'on puet penser ne dire, Peindre, pourtraire ne escrire. (MACH., D. Lyon, 1342, 185)
[5] Sa teste ne pourroit on bien deviser sanz peindre la. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 67)
[6] Et vous ses soeurs, dont maint beau, tableau sort, Peindre vous faut, pleurantes son grief sort Près de la tombe, en laquelle on l'inhume En grand regret. (R014, 306)
[7] Car il est peintre, et tu es son ouvrage Mieux ressemblant Vénus de forme, et d'âge, Que le tableau, qu'Apelle voulut peindre Au temps passé. (R014, 333)
[8] Mais quand bien pour me venir combatre il devroit, en vertu de son sainct François le jeune, faire resusciter Quoniambegue avec ses deux pieces d'artilleries sur ses deux espaules toutes nues, comme d'une façon ridicule (pensant faire accroire que ce sauvage, sans crainte de s'escorcher, ou plustost d'avoir les espaules toutes entieres emportées du reculement des pieces, tiroit en ceste sorte) il l'a ainsi fait peindre en sa Cosmographie : tant y a qu'outre la charge qu'en le repoussant je luy ay jà faite, encores deliberé-je, non seulement de l'attaquer cy apres en passant, mais, qui plus est, l'assaillir si vivement, que je luy rascleray et reduiray à neant ceste superbe VILLE-HENRY, laquelle fantastiquement il nous avoit bastie en l'air, en l'Amerique. (S746, 85)
[9] Partant si celuy ou ceux qui comme un sauvage, apres qu'il fut de retour par-deça, le firent peindre tout nud, au dessus du renversement de la grande marmite, eussent esté advertis de ceste belle robbe, il ne faut point douter que pour joyaux et ornemens, ils ne luy eussent aussi bien laissée qu'ils firent sa croix et son flageolet pendus à son col. (S746, 191)
[10] Mais, à fin de donner l'honneur à qui il appartient, qu'est-ce en comparaison de celuy de cest excellent Pilote Jean Sebastien de Cano Espagnol, lequelayant circuit tout le globe, c'est à dire, environné toute la rotondité de l'univers (ce que je croy qu'homme avant luy n'avoit jamais fait) estant de retour en Espagne, à bon droit fit peindre un monde pour ses armoiries, à l'entour desquelles il mit pour devise, Primus me circumdedisti : c'est à dire, tu es le premier qui m'as environné. (S746, 541)

Fermer la fenêtre