C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de payans dans 7FMR 
4 attestations 
 Page /1 

[1] Pierre de Suze, penitencier de l'eglise de Romme, jugea en ce temps sur la signifficacion de la commete qui apparut l'an mil nonante sept, la premiere sepmaine d'octobre, et predist les grandes innundacions des eaues qui furent en autompne et la sterillité des fruiz subsequente, dist aussi de l'excercite de la croisée et de leur venue ès confines de Turquie, par especial sur le pont du fleuve de Pharphar, le IXe des kalendes de mars, où fut faicte par les chrestiens grande desconfiture de Turs, et aussi de la seconde emprise qui fut à Nichée, où semblablement les payans furent vaincuz. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 126)
[2]114) in villa Aufrede, continuis XV diebus, fons sanguinem tam ubertim manavit, ut vicinum vadum inficeret " , et dist aussi dela glorieuse victoire des chrestiens qu'ilz eurent en Jherusalem des payans. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 126)
[3] Recite, entre ses prenosticacions et verifficacions d'icelles, que innumerable nombre de payans devroient souffrir mort et que plusieurs signes se verroient, ce qui fut, " quia Luna adhuc prima circa horam sextam aparet in festo sancti Thome, sidere perlucido eam commutare, nec multo eciam ab ea distante " . l'excercite de la croisée et de leur venue ès confines de Turquie, par especial sur le pont du fleuve de Pharphar, le IXe des kalendes de mars, où fut faicte par les chrestiens grande desconfiture de Turs, et aussi de la seconde emprise qui fut à Nichée, où semblablement les payans furent vaincuz. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 134)
[4] André de Laubespin, arcevesque, fut en ce temps à Paris, homme moult aprecié pour la science des estoilles, pour ce que fut lui qui predit l'empoysonnement que avoient fait les ladres et les Juifz ès eaues de France et d'autres lieux, comme ès puis et fontaines, cuidans par ce intoxiquer la chrestienté, ad ce que les payans dominassent ou monde. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 142)
[5] et fust tantost aprés leur partement le royaulme de Angleterre repeuplé de Anglois et Saxons tous payans, dont l'ung des roys espousa la dessusdicte fille du roy de France qui chrestienne estoit. (S185, 151)
[6]Asclepiodotus assembla soubdainnement moult puissante et grande armee et tira droit à Londres où Alectus estoit, qui faisoit la feste de ses dieulx payans. (S185, 155)
[7] Et sur celle confidence, le duc Cheldric passa la mer à tout huyt cens navires plains de gens d'armes tous payans. (S185, 275)
[8] Et adjoignirent avecques eulx les Pictes, les Yrays et tous ceulx qui avoient Artur en haine, tellement que en leur armee y avoit quatre vings mil combatans, tant payans que chrestiens, lesquelz s'esforcerent de vouloir descendre au port de Rutorp en la grant Bretaigne. (S185, 275)
[9] À celle cause les Bretons se allierent d'ung vertueulx prince qui estoit extraict de ceulx du païs, qui long temps avoit esté en fuitte pour la crainte de ces payans ; (S185, 300)
[10] Autrement seroit contre les payans et infidelles, comme il est escript ou dessusdit chapitre Artem, avesques lesquelz les princes chrestiens n'ont fraternité ne union. (S185, 467)

Fermer la fenêtre